دور دنیا

عقبگرد قیمت درهم امارات و بات تایلند؛ دینار عراق متوقف شد/ چرا ایران از ترکیه و عمان عقب افتاد؟

کدخبر: ۶۶۴۲۵۹
اقتصادنیوز: امروز قیمت‌ها در بازار ارز تهران پایین آمد و ارزش ریال عمان در مقایسه با روز گذشته 159650 تومان قیمت گذاری شد.
عقبگرد قیمت درهم امارات و بات تایلند؛ دینار عراق متوقف شد/ چرا ایران از ترکیه و عمان عقب افتاد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بالفعل نشدن پتانسیل بالقوه ایران برای جذب توریست های خارجی و بهبود صنعت گردشگری همواره یکی از موضوعاتی است که کارشناسان همواره از آن به عنوان یک حسرت یاد می کنند؛ حسرتی که با وجود پیشرفت محسوس و سریع صنعت گردشگری کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه، آذربایجان، امارات و حتی تا حدودی عراق شدت آن دو چندان می شود.

اما چرا ایران که توان جذب گردشگران بسیاری را با وجود ابنیه تاریخی پرشمار و منحصر به فرد، آب و هوای چهار فصل و جاذبه های طبیعی جذاب، دارد؛ نمی تواند همچون همسایگان خود به توفیق قابل توجه و رضایت بخشی در این جذب توریست دست پیدا کند؟ این سوالی است که پاسخ آن را می توان در سخنان یکی از مدیران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جست و جو کرد.

مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی معاونت گردشگری در پاسخ به این سوال که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در بازار چین چرا هنوز آمار گردشگران ورودی از چین به ایران بسیار پایین است؟ به ایلنا گفت: گردشگری چوب جادو نیست که به جایی بزنید و یک دفعه همه چیز حل شود. بوته گوجه فرنگی هم نیست که سه ماهه درو شود. گردشگری کاشت درخت گردو است. بنابراین ما باید همان راهی را برویم که فرانسه، اسپانیا، آمریکا، دوبی و ترکیه در گردشگری رفته‌اند.» 

به گفته او «آن‌ها تبلیغات وسیع کردند. بعد که دیدند همه با کشورشان آشنا شدند بخش خصوصی را برای جذب گردشگر با خود همراه کردند. پروازها را اضافه و خدمات هتلینگ را تقویت کردند و بعد هم قیمت پکیج‌های تور را پایین آوردند و تولید ایونت کردند و مدام تورلیدر آوردند و فم تورهای مختلف اجرا کردند.»

شجاعی نام عمان و پایتخت این کشور، شهر مسقط را به عنوان شاهد مثال به میان آورده است و معتقد است «راهکارها شبیه هم است و البته ابتکار و خلاقیت هم در آن هست. ولی ۷۰ درصد راه یکی است. پس باید این مسیر را طی کنیم و چاره‌ای هم نداریم.»

موضوع مهمی که نیازمند برنامه ریزی دقیق، دلسوزی و البته کارآمدی است که این روزها به حلقه گمشده صنعت گردشگری کشور تبدیل شده است. سه مولفه مهمی که اگر به شکل کامل اجرا شده و در کنار هم قرار بگیرند قطعا می توانند زمینه ساز بهبود وضعیت گردشگری در کشور شوند.

حال که نام کشورهایی چون ترکیه، عمان، امارات، آذربایجان و... به میان آمد بهتر است به آخرین قیمت ارز این کشورها در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت منات آذربایجان امروز ۱۴ مرداد 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را خلاف روز گذشته تجربه کردند و با ریزش 390 تومانی که داشته است، 36060 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان پس از تجربه افزایش در روز شنبه 13 مرداد ماه، امروز تغییر قیمت نزولی را تجربه کرد و 159 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افت قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1850 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار در بازار ارز تهران خلاف روند دو روز گذشته که حکایت از افزایش قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ دوباره به تنظیمات کارخانه خود بازگشت و ثبات قیمت را در پیش گرفت. هر دینار امروز 47 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 1680 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 159650 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

ریال عمان

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 178 تومان پایین آمد و به 16692 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، پایین آمد. هر لاری عصر امروز 22830 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 240 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرده و 19 تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1735 تومان نرخ گذاری شد.

رینگیت مالزی

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 140 تومان ارزان و 13640 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات بازار در پایان چهاردهمین روز از مرداد ماه پیام آور خبری تازه برای معامله گران بود و آن هم حرکت خلاف جهت قیمت ها نسبت به روز گذشته بود. به عقیده معامله گران امروز قیمت ها در حالی شیب نزولی را در پیش گرفتندو  پایین آمدند که روز گذشته بازار در پی انتشار اخبار سیاسی هیجانی شده بود و روند صعودی را دنبال کرد اما امروز با فروکش کردن تب هیجانی بازار، شاهد بازگشت قیمت ها به کانال های کاهشی بودیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید