نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ مرداد

موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

کدخبر: ۶۶۴۲۶۴
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

15 مرداد 1364؛ لایحه بودجه ارزی 15 میلیارد دلاری تصویب شد

مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت.

دستگاه های اجرایی می توانند برای رفع احتیاجات سنوات آتی خود در مورد طرح های تولیدی و سرمایه گذاری چه تاخیر در انجام تعهد ارزی منجر به زیان و خسارت دولت گردد و یا به لحاظ انجام قراردادهای طویل‌المدت خرید کالا و خدمات جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری که سررسید پرداخت آنها بیش از یک سال شمسی باشد و همچنین معاملات «یوزانس» بنا به پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط و تایید وزارت برنامه و بودجه و تصویب کمیته تخصیص ارز تعهدات ارزی ایجاد نماید.

15 مرداد 1374؛ شرکت صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به زودی تاسیس می شود

بزرگ‌ترین و مجهزترین شرکت صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به زودی تاسیس می شود. در اولین جلسه هیات موسس و سهامداران این شرکت که در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایرانتشکیل شد، «میرمحمد صادقی» نایب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به توجه دولت نسبت به واگذاری امور اقتصادی به مردم و مشارکت بخش خصوصی در افزایش توان صادراتی ایران، خواستار توسعه صادرات خدمات فنی و هماهنگی میان سازمان‌ها و شرکت‌های مهندسی شد.

این شرکت تحت حمایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است و با توجه به تجمع شرکت‌های دولتی و خصوصی در آن، در زمینه‌های مهندسی، فنی، تولیدی، طراحی و نصب پروژه‌های داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

15 مرداد 1384؛ آیت‌ا... جنتی: رئیس جمهوری وضعیت موجود را برای مردم بیان کند

آیت‌ا... احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران گفت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در اولین فرصتی که کابینه را معرفی و شروع به کار می‌کند، وضعیت موجود را برای مردم بیان کند.

جنتی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: احمدی‌نژاد به مردم بگوید که از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... چه وضعیتی را تحویل گرفته است.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهوری جدید به مردم اعلام کند که آنچه تحویل گرفته است، چه بوده است  تا در چهار سال آینده که باید پاسخگو باشد بتواند وضعیت را مقایسه و اقدامات را به مردم اعلام کند.

هند تعهد خود را به اجرای خط لوله گاز ایران اعلام کرد

هادی نژادحسینیان، معاون بین الملل وزارت نفت ایران در دهلی نو گفت: هند تعهد خود را نسبت به اجرای احداث خط لوله گاز و خرید گاز از ایران اعلام کرد.

معاون بین‌المللی وزارت نفت در پایان در روز اجلاس گروه کاری مشترک دو کشور در مورد احداث خط لوله گاز ایران در دهلی نو افزود: در این اجلاس که به امضای پیش نویس مذاکرات در چارچوب یادداشت تفاهم قبلی دو کشور و یک بیانیه مشترک مطبوعاتی منجر شد، دو طرف بر مسائل اجرایی خط لوله و ساختار آن، خرید گاز از ایران و گسترش همکاری در بخش هیدروکربن تاکید کردند.

آغاز ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای جوانان

وزیر مسکن و شهرسازی از احداث 15 هزار واحد مسکونی برای جوانان در سطح کشور خبر داد.

مهندس علی عبدالعلی‌زاده در جمع فعالان ساخت و ساز مسکن در شهر جدید گلبهار گفت: واحد مسکونی برای نسل جوان با زیربنای هر واحد 50 مترمربع و به ارزش 60 میلیون ریال ساخته می‌شود.

وی یکی ازموفقیت های وزارت مسکن و شهرسازی در طول هشت سال گذشته را ساخت واحدهای مسکونی به روش اجاره به شرط تملیک ذکر کرد.

وی افزود: اجاره به شرط تملیک فصل تازه‌ای برای خانه‌دار شدن و فرهنگ‌سازی آپارتمان‌نشینی و توسعه شهرسازی نوین در کشور است.

15 مرداد 1394؛ موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

وزیر اقتصاد گفت: توافق کردیم که با حذف تحریم‌ها، ایتالیا خرید نفت خود را از ایران افزایش دهد.

علی طیب‌نیا پس از مذاکره با همتای  ایتالیایی خود گفت: ما حساسیت داریم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پس از حذف تحریم‌ها به صورت جدی ادامه دهیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه در گذشته حجم روابط ایران و ایتالیا 7 میلیارد دلار بود،‌گفت: به دلیل محدودیت‌های اخیر، این رقم به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافت که در این دیدار با وزیر ایتالیایی بر گسترش مبادلات تجاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری در ایران و ارتقای روابط دو کشور تفاهم کردیم.

وی گفت: همچنین توافق کردیم که با لغو تحریم‌ها، ایتالیا خرید نفت خود را از ایران افزایش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دو طرف همچنین بر سرمایه‌گذاری مشترک به‌خصوص در حوزه صادراتی تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید