گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

شرط عقبگرد قیمت دلار به دامنه 50 هزار تومان/حرکت الاکلنگی طلا و دلار تکرار می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۴۳۲۰
اقتصادنیوز: معامله‌گران فنی معتقدند بازار ارز در انتظار پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل است و به واسطه همین نوسان قیمت‌ها رفت و برگشتی شده است. پیش‌بینی می‌شود در روزی که احتمال پاسخ ایران کمتر باشد نرخ دلار به سمت کاهش می‌رود و در روزی که این احتمال افزایش می‌یابد روند قیمت بر مدار صعود است.
شرط عقبگرد قیمت دلار به دامنه 50 هزار تومان/حرکت الاکلنگی طلا و دلار تکرار می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی فعالیت امروز را شروع می‌کند که قیمت دلار در معاملات روز گذشته با کاهش از کانال 61 هزار تومان دور شد. اخبار تنش در خاورمیانه در معاملات این روزها فاند خبری بازار شده و در روز یکشنبه هم مهمترین خبر سفر وزیر خارجه اردن به تهران بود.

برخی از فعالان بازار گمانه‌زنی می‌کردند این سفر در جهت کاهش تنش بین ایران و اسرائیل انجام شده است و اگر نتیجه داشته باشد موجب ریزش بازار ارز و سکه می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، به واسطه جو این خبر برخی از معامله‌گران در بازار فروشنده شدند. اما در مقابل خبر وال‌استریت‌ژونال حاکی از پاسخ قطعی ایران به اسرائیل بود و قیمت‌ها در معاملات عصر از مرزهای حمایتی برگشتند. وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده ایران درخواست های آمریکا و اعراب برای تعدیل در پاسخ خود به اسرائیل را رد کرد.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه را مانند روز شنبه در 61 هزار تومان شروع کرد و از ابتدا میل به کاهش نشان داد. قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات تا 60 هزار و 200 تومان پایین آمد و در نهایت در 60 هزار و 330 تومان به کار خود پایان داد. با نزول قیمت دلار هرات به سمت کف کانال 60 هزار تومان، قیمت دلار در تهران نیز با کاهش از کانال 61 هزار تومان عقب نشست. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی در 60 هزار و 350 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی 20 تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته در 16 هزار و 740 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش تا 16 هزار و 630 تومان پایین رفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، کانال قیمت‌دهی درهم امارات روز گذشته زودتر از سایر روزها و در حوالی ساعت 13 به کار خود پایان داد که مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. بر اساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، برخی از معامله‌گران در روز یکشنبه نسبت به این پایان‌بندی درهم، طبق سنوات گذشته که این اتفاق افتاده، نگاه مثبتی نداشتند. قیمت دلار برآورد شده از درهم 61 هزار تومان محاسبه می‌شود که از نرخ اسکناس دلار در تهران پیشی گرفت.

قیمت تتر در معاملات روز یکشنبه با کاهش از کانال 62 هزار تومان فاصله گرفت و به مرز حمایتی نیمه اول کانال 61 هزار تومان رسید. اگر قیمت تتر امروز در زیر مرز حمایت 61 هزار و 300 تومان تثبیت دهد، می‌تواند با کاهش تا میانه کانال 60 هزار تومان افت کند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار ارز در انتظار پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل است و به واسطه همین نوسان قیمت‌ها رفت و برگشتی شده است. در روزی که احتمال پاسخ ایران کمتر باشد نرخ دلار به سمت کاهش می‌رود و در روزی که این احتمال افزایش می‌یابد روند قیمت بر مدار صعود است. به گزارش اقتصادنیوز،‌ از نگاه تحلیلگران این انتظار باعث شده تا در نرخ‌های پایینی خریدار ریسک خرید را به جان بخرد و وارد بازار شود. البته در معاملات امروز قیمت انس طلای جهانی نیز بازگشایی می‌شود؛ به باور برخی از معامله‌گران اگر انس بر مدار صعود باشد، قیمت دلار بدون پاسخ ایران، می‌تواند حرکت الاکلنگی بزند. اینگونه که با افزایش قیمت انس طلا، قیمت دلار بر مدار کاهش باشد. اگر این اتفاق رخ دهد و همچنان احتمال پاسخ ایران در بازار وجود داشته باشد، خریدارن جدید نیز وارد بازار خواهند شد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، اولین مرز حمایت قیمت دلار هرات در 60 هزار و 200 تومان قرار دارد که در صورت حفظ آن در بازار، نرخ می‌تواند به سمت نرخ تعیین‌کننده روند روزانه، یعنی 60 هزار و 600 تومان برود. اگر این مرز مقاومت میانی در بازار شکسته شود قیمت دلار به سمت کانال 61 هزار تومان خواهد رفت. اما اگر قیمت دلار زیر مرز حمایت 60 هزار و 200 تومان تثبیت دهد؛ قیمت دلار به دامنه 50 هزار تومان خواهد افتاد. شرط ورود دلار به دامنه 50 هزار تومان، کاهش درهم به زیر 16 هزار و 400 تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید