برای رهن خانه 50 متری چه قدر پول لازم است؟+ جدول

کدخبر: ۶۶۴۳۴۰
اقتصادنیوز: بررسی های فایل های اجاره نشان می دهد برای رهن واحدی با 50 مترمربع زیربنا و نوساز در پایتخت، دست‌کم باید 280 الی 300 میلیون تومان داشت؛ البته در مناطق جنوبی تهران؛ برای مثال در محله یافت آباد، رهن کامل واحدی 50 متری و نوساز تا 5 سال ساخت، بدون آسانسور و پارکینگ 280 میلیون تومان تعیین شده است.
برای رهن خانه 50 متری چه قدر پول لازم است؟+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، به گفته واسطه‌های ملکی در حال حاضر تمدید قرارداد بیشتر و جابه‌جایی کمتر شده است چراکه برای مستاجران به لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

 بررسی‌های صورت گرفته از فایل‌های مشاوران ملکی نشان می‌دهد که رهن خانه با مساحت 50 مترمربع و نوساز در تهران، بسته به موقعیت جغرافیایی و دارا بودن امکانات متغیر است.

بنا به مشاهدات ما، برای رهن واحدی با 50 مترمربع زیربنا و نوساز در پایتخت، دست‌کم باید 280 الی 300 میلیون تومان داشت؛ البته در مناطق جنوبی تهران؛ برای مثال در محله یافت آباد، رهن کامل واحدی 50 متری و نوساز تا 5 سال ساخت، بدون آسانسور و پارکینگ 280 میلیون تومان تعیین شده است.

خبر مرتبط
کاهش قیمت مسکن در پرند و پردیس/ قیمت آپارتمان در تهران صعودی شد؟

اقتصادنیوز: رفتار احتیاطی تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن حومه تهران طی ماه‌های اخیر باعث شده است «نسبت قیمت آپارتمان‌های پایتخت به شهرهای جدید» از روند ۲سال قبل خارج و بار دیگر صعودی شود. نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از نبض قیمت مسکن در دو شهر اطراف تهران حاکی است، سطح قیمت‌ها به دو دلیل نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است. این در حالی است که در تهران تغییرات نسبت به فروردین مثبت بوده است. تابستان پارسال هم کاهش نسبی محرک‌های تورم‌ مسکن، اثر بیشتری روی حومه گذاشت.

همچنین برای رهن کامل واحدی با چنین مشخصات در شرق تهران و با امکانات، به بودجه‌ای معادل 650 تا 700 میلیون تومان نیاز است. در جنوب تهران و در شهرک ابوذر واقع در منطقه 19، برای واحدی 50 متری و کلیدنخورده و بدون آسانسور، 400 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده است؛ البته واحدی نوساز با این متراژ و امکاناتی همچون آسانسور و پارکینگ در محله جی، با 490 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می‌شود.

رهن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید