از کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص خبر می‌رسد

نقشه ایران خودرو نقش بر آب شد/ خبر مهم برای مشتریان این دو محصول

کدخبر: ۶۶۴۳۸۳
اقتصادنیوز: دو محصول ایران خودرو به زودی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
نقشه ایران خودرو نقش بر آب شد/ خبر مهم برای مشتریان این دو محصول

به گزارش اقتصادنیوز، ثبت نام کنندگان دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و سورن بنزینی از سوی ایران خودرو سوپرایز شدند. براساس دو اطلاعیه ای که آبی های جاده مخصوص منتشر کردند این خودروساز به زودی واگذاری این دو خودرو را به متقاضیانی که سال گذشته برای در اختیار گرفتن آنها در سامانه یکپارچه فروش ثبت نام کرده بودند و موعد تحویل آنها برای سال ۱۴۰۳ تعیین شده بود؛ آغاز می کند. به گزارش اقتصادنیوز، این واگذاری محصولات در حالی از سوی ایران خودرویی ها در دستورکار قرار گرفته که به نظر می رسد نقشه آنها برای دریافت مجوز افزایش قیمت از وزارت صمت شکست خورده است.

آبی های جاده مخصوص به دنبال این بودند تا پیش از تمام شدن عمر دولت سیزدهم مجوز افزایش قیمت جدیدی برای آنها صادر شود. به طور معمول خودروسازان هر گاه موعد دریافت لیست جدید قیمت از صمت نزدیک می شود؛ با باریک کردن جاده عرضه محصولاتشان به دنبال این هستند تا خودروهای تحویلی را با قیمت جدید برای مشتریان فاکتور کنند. این بار هم با توجه به زمزمه های تعیین قیمت جدید برای محصولات خودروسازان از سوی صمت عرضه قطره چکانی در دستورکار قرار گرفت. اما وزارت صمت دولت سیزدهم حاضر نشد زیر مجوز افزایش قیمت را امضا کند؛ آن هم در شرایطی که اخبار مبنی بر تعیین قیمت های جدید توسط سازمان حمایت به گوش می رسید. به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به اینکه عمر دولت سیزدهم به پایان رسیده و خودروسازان تا مستقر شدن دولت چهاردهم باید انتظار بکشند؛ ایران خودرو ترجیح داد تا واگذاری دنا و سورن بنزینی را در دستور کار قرار دهد.

آن طور که ایران خودرویی ها خبر دادند متقاضیانی که برای دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک نام نویسی کردند و موعد تحویل خودروی آنها پاییز ۱۴۰۳ تعیین شده بود؛ می توانند به جای آن دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال یا تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک را تحویل بگیرند. قیمت دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال حدود ۷۰۰ میلیون تومان است که مشتریان می توانند به صورت نقدی پرداخت کنند. البته امکان پیش خرید این خودرو نیز وجود دارد و مشتریان می توانند با پرداخت حدود ۵۰ درصد مبلغ، خودرو را در اسفند ۱۴۰۳ تحویل بگیرند.

تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک نیز با قیمتی حول و حوش ۶۹۰ میلیون تومان دیگر خودرویی است که در دسترس ثبت نام کنندگان برای دنا پلاس اتوماتیک قرار دارد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ پیش خرید این خودرو نیز با ۵۰ درصد پیش پرداخت در میان پیشنهادهای ایران خودرو جای دارد. اما ایران خودرویی ها در واگذاری سورن بنزینی حسابی ثبت نام کنندگان را سوپرایز کردند.

آبی های جاده مخصوص امکان واریز وجه برای سورن بنزینی را برای ثبت نام کنندگانی که موعد تحویل خودروهای مورد نظرشان بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۳ اعلام شده بود، فراهم کردند. سورن بنزینی با قیمت نقدی حدود ۴۷۰ میلیون و تحویل ۹۰ روزه در دسترس ثبت نام کنندگان قرار دارد. همچنین متقاضیان می توانند این خودرو را به صورت پیش خرید نیز در اختیار بگیرند. این دسته از متقاضیان می توانند ۵۰ درصد مبلغ را پرداخت و خودروی مورد نظر خود را در بازه بهمن تا اسفند ۱۴۰۳ تحویل بگیرند. البته متقاضیانی که پیش خرید می کنند باید توجه داشته باشند الباقی قیمت خودرو با توجه به قیمت روز محاسبه و پیش واگذاری خودرو از آنها دریافت می شود.

انتشار اطلاعیه برای واگذاری دنا و سورن از سوی ایران خودرو می تواند روی قیمت های بازاری این دو خودرو تاثیر گذاشته و نمودار آن را نزولی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید