طلای جهانی به مدار مثبت بازگشت

کدخبر: ۶۶۴۷۰۰
اقتصادنیوز: با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر، قیمت طلا بار دیگر با رشد همراه شده است.
طلای جهانی به مدار مثبت بازگشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (16 مرداد) با رشد همراه شدند و تحلیل‌گران خاطرنشان کردند چشم‌انداز فلز زرد مثبت باقی مانده؛ چراکه تازه‌ترین اظهارات مقامات فدرال رزرو و داده‌ها نشان می‌دهد یک کاهش نرخ بهره بزرگ در آمریکا در راه است.

به نوشته بلومبرگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 15:04 به وقت ایران با رشد 0/3 درصدی در سطح 2413 دلار در هر اونس قرار گرفت. این فلز گران‌بها در روز گذشته تا 3 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد که علت آن افت بازارهای جهانی به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا بود. معاملات آتی طلا با رشد 0/5 درصدی در سطح 2455 دلار قرار گرفته است.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو نسبت به این ایده که گزارش بازار کار در ماه جولای که ضعیف‌تر از حد انتظار بود، به معنای این است که اقتصاد در سقوط آزاد رکود قرار گرفته است، مقاومت کردند، اما هشدار دادند که برای جلوگیری از این اتفاق، کاهش‌ نرخ بهره ضروری است.

جیووانی استانوو، کارشناس یوبی‌اِس، اعلام کرد: «طلا در روزهای گذشته با نوسان همراه بود که علت آن لیکویید شدن بالای فلز زرد است. درخواست‌ها برای صندوق‌های بیشتر در دارایی‌های دیگر احتمالا منجر به فروش بخشی از دارایی‌های طلا شد تا از زیان در سایر سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری شود.»

او گفته: «ما چشم‌انداز مثبت خود برای فلز زرد را حفظ کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در سطح 2600 دلار قرار بگیرد. مرحله بعدی افزایش قیمت طلا زمانی خواهد بود که فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند.»

معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در سال 2024 به کاهش 1/13 درصدی نرخ بهره اقدام کند و شانس کاهش نیم درصدی در سپتامبر از 10 درصد در هفته گذشته به 81 درصد افزایش پیدا کرده است.

طلا به عنوان یک دارایی امن در زمان‌های نااطمینانی ژئوپولیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و زمانی که نرخ‌های بهره پایین هستند، فلز زرد با عملکرد مثبتی همراه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید