مروری بر گذشته و حال یک رویداد

سکوی حفاری ایران در دریای خزر به آب انداخته شد

کدخبر: ۶۶۴۹۳۳
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در هفدهم مردادماه 1374 از به آب انداخته شدن نخستین سکوی حفاری به دریای خزر خبر داد.
سکوی حفاری ایران در دریای خزر به آب انداخته شد

به گزارش اقتصادنیوز، وزیر نفت دولت سیزدهم در آخرین گزارشی که از میزان تولید نفت ارائه کرده، رقم آن را بیش از سه میلیون بشکه عنوان کرده است. در حالی رقم تولید به این میزان رسیده که بر اساس اعداد و ارقامی که خود اوجی گفته، هر 100 هزار بشکه نفت، 2.8 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی دارد.

سابقه استخراج و تولید نفت در ایران به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و جالب است بدانید که نخستین سکوی حفاری نفت ایران شهریورماه سال 1374 به دریای خزر انداخته شد.

در همین باره، روزنامه اطلاعات در هفدهم مردادماه همین سال، طی گزارشی به این خبر مهم پرداخته و هزینه اجرایی این پروژه را 68 میلیون دلار و یک میلیارد ریال اعلام کرده است.

در بخشی از متن این گزارش آمده است: «نخستین سکوی نفتی ایران در دریای خزر با 68 میلیون دلار و یکصد میلیون تومان هزینه ساخته و نصب شده است. ایران با این تجربه می‌تواند هر 2 سال یکبار سکوی حفاری نفتی در هر نقطه دریای خزر نصب کند.»

به استناد آمار ارائه شده در این مطلب، صنعت نفت کشور در سال‌های 68 تا 72 هر ساله حدود 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش صورت گرفته که این میزان در سال‌های 72 و 73 به سالانه یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

1

2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید