دور دنیا

سقوط قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ نوسان ریال عمان در کانال جدید/ راز موفقیت مالزی کشف شد

کدخبر: ۶۶۵۷۳۸
اقتصادنیوز: امروز قیمت عمده ارزها در بازار پایین آمد و دینار عراق تنها ارزی بود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و 45 تومان خرید و فروش شد.
سقوط قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ نوسان ریال عمان در کانال جدید/ راز موفقیت مالزی کشف شد

به گزارش اقتصادنیوز، اقتصاد پویا و رو به رشد مالزی به یکی از مهم ترین ویژگی های این کشور در طی سالیان اخیر نبدیل شده است؛ هدف مهمی که نیل به آن با برنامه ریزی دقیق و درست و تنظیم نقش آفرینی دولت صورت گرفته است و همین موضوع باعث شده تا کوالالامپور بتواند در میان سه کشور برتر آسیای شرقی از نظر میزان تولید ناخالص داخلی قرار بگیرد.

سرعت قابل توجه رشد اقتصادی مالزی تحلیلگران را هم شوکه کرده است و بسیاری از افزایش 0،5 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول سال 2024 خبر می دهند؛ رشد اقتصادی که به عقیده تحلیلگران ناشی از فعالیت سرمایه‌گذاری فراتر از حد انتظار در دو بخش دولتی و خصوصی است. اما بهبود وضعیت اقتصادی مالزی بر توسعه صنایع مختلف این کشور از جمله صنعت گردشگری هم که در پی شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی خورده بود؛ اثر مثبت خود را گذاشته است و در حال حاضر سهم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی این کشور به حوزه گردشگری اختصاص دارد و براساس آمار منتشر شده میزان ورود گردشگران به این کشور به 87 درصد از سطح قبل از دوران کرونا بازگشته است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد «اتخاذ سیاست حمایتی و تسهیل روند صدور ویزا»، «تنوع جاذبه های گردشگری»، «کمپین های تبلیغاتی بین المللی» و «توسعه زیرساخت های گردشگری» زمینه ساز رشد و بهبود وضعیت گردشگری در این کشور را فراهم کرده است. اما روند رو به رشد اقتصاد مالزی تنها به یاری صنعت گردشگری این کشور نیامده است و بازارهای مالی کولالامپور هم از این وضعیت مطلوب بیشترین بهره را برده اند. نمونه بارز این مدعا،‌ بهبود بازدهی رینگیت؛ واحد پول رسمی این کشور طی چند ماه اخیر است. براساس آمار رسمی اعلام شده بازده اسکناس رینگیت در سال جاری به 5.9 درصد رسیده که یکی از بالاترین ها در بازارهای نوظهور است. اما قیمت رینگیت در بازار ارز تهران چقدر است؟ حال که به آخرین وضعیت اقتصادی مالزی نگاهی انداخته ایم؛ قیمت واحد پول رسمی این کشور را هم در بازار تهران مرور خواهیم کرد.

قیمت رینگیت مالزی امروز 21 مرداد 1403

بازار ارز تهران معاملات دومین روز هفته را در حالی سپری کرده است که قیمت رینگیت مالزی به مانند روز گذشته عقب نشینی نسبی را تجربه کرد و 90 تومان پایین آمد. ارزش هر رینگیت در پایان فعالیت امروز معامله گران به 13540 تومان رسیده است.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز لیر ترکیه هم در حالی میان معامله گران دست به دست که در مقایسه با روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد و با شکستن مرز حمایت مهم 1800 تومانی، 10 تومان ارزان شد و در 1790 بسته شد.

لیر ترکیه

نرخ امروز منات آذربایجان

منات آذربایجان هم امروز در حالی بین معامله گران خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته 250 تومان ارزان و 35190 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم در بازار ارز امروز به 1.7 بوده است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز قیمت درام ارمنستان هم هر چند از روند ثبات قیمت همیشگی خود فاصله گرفت اما نوسان قیمت محسوسی را به ثبت نرساند و با کاهش ارزش در محدوده رنج نسبت به روز گذشته 154 تومان خرید و فروش شد تا افت ارزش یک تومانی را تجربه کرده باشد.

قیمت درام ارمنستان

آخرین قیمت لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز را در شرایطی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته با ریزش قیمت 160 تومانی همراه و 22490 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ امروز دینار عراق

روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران برای دینار عراق که همواره ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، صادق نبود تا نسبت به روز پیش تغییر قیمتی را تجربه نکرد و 45 تومان خرید و فروش شود.

امروز هم به مانند روزهای گذشته شاهد انتشار اخباری مهم درباره سفر زیارتی اربعین بودیم که از آن جمله می توان به تشریح ویژگی های پاسپورت زیارتی توسط رییس پلیس گذرنامه تهران اشاره کرد. براساس اعلام سرهنگ غلامحسین زراعت «گذرنامه زائران به ویژه آنهایی که به صورت هوایی قصد مشرف شدن به اربعین حسینی را دارند باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد تا بتوانند به این سفر معنوی بروند اما به صورت زمینی مشکلی برای این موضوع وجود ندارد.»

به گفته رییس پلیس گذرنامه پایتخت «زائران می توانند ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه زیارتی خود را دریافت کنند که هزینه صدور آن 65 هزار تومان است.»

قیمت امروز درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم در جریان مبادلات ارزی بازار عقبگرد نسبی را تجربه کرد و 16290 تومان قیمت خورد تا نسبت به روز گذشته کاهش 98 تومانی داشته باشد.

درهم

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

بازار ارز تهران امروز شاهد شیب نزولی قیمت ریال عمان بود، واحد پول کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان عصر امروز افت نه چندان محسوسی را در مقایسه با روزهای گذشته تجربه کرد و هزار و 20 تومان ارزان شد. هر ریال در نهایت امروز را با نرخ 159750 تومان به پایان رساند تا دوباره از دامنه مهم 160 هزار تومان خارج شود.

قیمت بات تایلند امروز

حال وقت آن رسیده است تا سری به شرق آسیا می زنیم؛ جایی که قیمت بات تایلند هم به مانند ارزهای مرور شده پایین آمد و با افت 11 تومانی 1698 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از روند نزولی حاکم بر ارزها نسبت به روز گذشته دارد. معامله گران معتقدند «پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل»، «پیشی گرفتن کاملا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های جدید از دونالد ترامپ» و «مداخله بازارساز در بازار دبی و تزریق درهم» سه عامل اصلی موثر بر روند نزولی بازار ارز و قرار گرفتن معامله‌گران در صف فروش بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید