گزارش «اقتصادنیوز»‌ از بازار ارز

قیمت دلار مردد شد/ حرکت خلاف جهت تتر و دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۵۸۴۶
اقتصادنیوز: معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی می‌تواند بر بازار ارز اثر اصلاحی داشته باشد و عمق اثرگذاری وزرا را بر بازار ارز مشخص کند.
قیمت دلار مردد شد/ حرکت خلاف جهت تتر و دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران معاملات سومین روز هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که روز گذشته قیمت‌ها به کانال‌های کاهشی عقب نشینی کردند و دلار در همه بازارها از محدوده امن خود خارج شد. روندی که در پی آن قیمت دلار هرات که با گپ منفی 150 تومانی، در 59 هزار و 450 تومان بازگشایی کرده بود؛ در نیمه دوم معاملات تا 59 هزار تومان هم پایین آمد و در آستانه ورود به کانال 58 هزار تومان قرار گرفت.

سرنوشت قیمت دلار در بازار تهران هم به مانند هرات بود و این اسکناس آمریکایی که با افت ۱۵۰۰ تومانی روبه‌رو شده بود؛ در ادامه همین روند به میانه کانال ۵۹ هزار تومان رسید. کاهش قیمت دلار اما به همین نقطه ختم نشد و در معاملات پشت خطی امروز 59 هزار و 190 تومان قیمت خورد. در پی حرکت نزولی دلار، قیمت درهم امارات هم با گپ منفی 20 تومانی در 16 هزار و 300 تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات روندی نزولی را در پیش گرفت و در نهایت در 16 هزار و 190 تومان به کار خود پایان داد.

گروهی از فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل مهم کاهش قیمت درهم امارات و دلار ورود بازارساز به بازار دبی و تزریق درهم است که در پی آن شاهد تداوم روند نزولی بازار ارز هستیم. اما نکته جالب توجه بازار روز گذشته همراه نشدن تتر با دلار بود. این رمزارز در معاملات شبانه مسیر صعودی را در پیش گرفت و در پله دوم از کانال 60 هزار تومان ایستاد.

مهم ترین اتفاق روز گذشته برای بازار ارز تهران اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان بود؛ براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی می‌تواند بر بازار ارز اثر اصلاحی داشته باشد و عمق اثرگذاری وزرا را بر بازار ارز مشخص کند. فعالان بازار همچنین معتقدند دست خریداران از بازار ارز کوتاه شده و جو کلی بازار فروشنده است. این گروه از میان رفتن ریسک‌های سیاسی و کاهش التهاب را عامل اصلی این اتفاق می‌دانند.

پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران حکایت از آن دارد که دلار هرات در حال حاضر در محدوده حمایتی 59 هزار و 300 و 59 هزار و 500 قرار دارد و با شکستن مرز مهم 59 هزار و 300 تومان می‌تواند تا ناحیه 58 هزار و 600 تومان هم عقب نشینی کند. همچنین دلار مرز مقاومت مهم 60 هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت بازگشت به مسیر صعودی، با شکستن این مرز می تواند افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید