تورم کدام مناطق پیشتاز است؟+ جدول

کدخبر: ۶۶۵۸۹۳
اقتصادنیوز: تورم نقطه به نقطه اقلام خوراکی و غیرخوراکی در مناطق شهری صعودی است. با این‌حال در نقاط روستایی تنها تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها افزایشی بوده و اقلام غیرخوراکی با کاهش تورم در این مناطق مواجه شده‌اند.
تورم کدام مناطق پیشتاز است؟+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد در تمامی شاخص‌های تورم نقطه‌ای، مناطق شهری بالاتر از مناطق روستایی کشور هستند. این به معنی است که فشار تورمی بیشتر به شهرنشینان است.

تورم نقطه به نقطه اقلام خوراکی و غیرخوراکی در مناطق شهری صعودی است. با این‌حال در نقاط روستایی تنها تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها افزایشی بوده و اقلام غیرخوراکی با کاهش تورم در این مناطق مواجه شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در تیرماه امسال به علت کاهش تورم نقطه‌ای غیرخوراکی‌ها در روستا و افزایش اندک تورم نقطه به نقطه غیرخوراکی در شهر، تغییرات تورم نقطه‌ای اقلام غیرخوراکی و خدمات در کل کشور در مقایسه با خوراکی کمتر بوده و تنها 0.1 واحد درصد نسبت به خردادماه بالاتر آمده است. با این‌حال، چون تورم خوراکی‌ها در تیر نسبت به خرداد به‌طور کلی هم در شهر هم در روستا صعودی بود، بنابراین تورم کلی خوراکی‌ها نیم واحد درصد افزایش پیدا کرده است.

تورم نقطه به نقطه متغیری است که افزایش سطح قیمت‌های یک سبد مشخص از کالاها و خدمات را نسبت به ماه مشابه سال قبل محاسبه می‌کند. در این گزارش تورم نقطه به نقطه برای اقلام خوراکی و غیرخوراکی در نقاط روستایی و شهری و کل کشور در تیرماه نسبت به خرداد امسال مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شهر و روستا در ماراتن تورم؛ کدام یک پیشتاز است؟» بخوانید. 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید