دور دنیا

قیمت درهم امارات تغییر مسیر داد/ قیمت لیر صعودی شد؛‌ درآمد هنگفت ترکیه از توریست‌ها

کدخبر: ۶۶۵۹۹۱
اقتصادنیوز: امروز بازار ارز تهران شاهد افزایش قیمت هاست و قیمت لیر ترکیه و با تجربه رشد 10 تومانی که داشت، 1800 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.
قیمت درهم امارات تغییر مسیر داد/ قیمت لیر صعودی شد؛‌ درآمد هنگفت ترکیه از توریست‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، فاصله صنعت گردشگری در ایران و کشورهای همسایه این روزها معنادار شده است و بالفعل نشدن پتانسل های توریستی در کشور عاملی شده تا رقبا گوی سبقت را از ایران ربوده و پیشتاز صنعت گردشگری در جهان شوند؛ موضوعی که داده‌‌‌‌‌‌های مرکز آمار ایران هم مهر تاییدی بر آن زده است.

براساس آنچه این مرز به تازگی اعلام کرده است؛ کشورهای عراق، افغانستان‌‌‌، ترکیه‌‌‌، پاکستان، ارمنستان‌‌‌، آذربایجان، ترکمنستان، بحرین‌‌‌، ‌‌‌کویت و چین در سال گذشته بیشترین ورود گردشگر را به ایران در سال گذشته داشته اند که جمع کل آن به ۶ میلیون نفر هم نمی‌رسد. این در حالیست که در همین بازه زمانی ۲.۵ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کرده‌‌‌اند.

اما این همه ماجرا نیست و این کشور فراتر از گردشگران ایرانی، توانسته ۵۶.۵ میلیون گردشگر را در یک سال گذشته جذب کند و جزو ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیرد‌‌‌. نکته جالب توجه اما درآمد حاصل از گردشگری ترکیه در طی یک سال اخیر است. به گزارش دنیای اقتصاد، این کشور ۵۴.۳ میلیارد دلار از صنعت توریسم به دست آورده در حالی که سهم درآمدهای نفتی در ایران از این رقم کمتر است.

اما چرا ترکیه توانسته به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند و ایران نه؟ این سوالی است که فعالان صنعت گردشگری در کشور به آن پاسخ داده اند. به عقیده این گروه «دوستی با جهان»، «رایزنی با سایر وزارتخانه‌ها و نهادها در راستای رفع ایران‌‌‌هراسی» و «داشتن برنامه مشخص برای کشورهای دوست و اولویت‌‌‌گذاری میان آنها» از جمله مولفه هایی است که در راستای بهبود وضعیت صنعت گردشگری در کشور باید به آن توجه کرد. حال که به وضعیت گردشگری در ترکیه پرداخته ایم، کشوری که همواره از مقاصد پرتردد و محبوب در میان ایران بوده است؛ نگاهی هم به آخرین نرخ لیر ترکیه در بازار تهران بیندازیم.

قیمت لیر ترکیه امروز سه‌شنبه ۲ مرداد 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار بالا رفته است و با تجربه رشد 10 تومانی که داشت، 1800 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد تا دوباره به این کانال وارد شود.

قیمت لیر ترکیه

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند ترکیه شیب صعودی قیمت را تجربه کرد و 16450 تومان قیمت خورد. هر درهم رشد ارزش 167 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق به مانند روزهای گذشته مسیری جز ثبات را پیش روی خود ندید و 45 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز از روند افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران تبعیت کرد و قیمت آن با رشد هزار و 540 تومانی، به 157510 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

نرخ امروز منات آذربایجان

عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به 35540 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 360 تومان بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز به تبعیت از موج افزایش قیمت ها، رشد ارزش دو تومانی را تجربه کرد و 156 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری همچون سایر ارزهای مرور شده شیب صعودی را دنبال کرد و به 22630 تومان رسید. هر لاری 150 تومان افزایش قیمت داشته است.

لاری گرجستان

نرخ بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم با تجربه افزایش 17 تومانی که داشت، به 1716 تومان رسید.

قیمت رینگیت مالزی امروز

در نهایت هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران 20 تومان گران شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر امروز، 13570 تومان قیمت گذاری شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از فعال شدن جناح افزایشی نسبت به روز گذشته داشته است. معامله گران معتقدند امروز بازار در حالت گیجی قرار داشت و نتوانست تصویر مشخصی از خط مشی و سیاست‌گذاری دولت متصور شود؛ رویکردی که در پی آن قیمت دلار هم نوسان صعودی را به ثبت رساند و سایر ارزها هم از مرزهای مقاومت میانی خود عبور کردند اما همچنان درگیر مرز مقاومت اصلی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید