نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۳ مرداد

پیشگامی سوئیس در لغو تحریم‌های ایران

کدخبر: ۶۶۶۱۷۲
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
پیشگامی سوئیس در لغو تحریم‌های ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

24 مرداد 1364؛ جهت گیری اقتصادی توجه به مساله خودکفایی است

وزیر دارایی مجارستان و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه در این دیدار اظهار کرد: ما در جهت گیری روابط اقتصادی مان به مساله خودکفایی اقتصادی توجه داریم و مطمئنیم که زمینه همکاری های موجود بین دو کشور کمک موثری در برطرف ساختن نیازمندی های اقتصادی و بازرگانی دو کشور خواهد داشت.

24 مرداد 1384؛ 9 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی احداث می شود

اجرای 9 طرح صنعتی با مشارکت خارجی و با حجم سرمایه گذاری حدود 260.9 میلیون دلار طی سه ماه نخست سال جاری در هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شد.

در سه ماهه نخست امسال تعداد 11 طرح با مشارکت خارجی با میزان سرمایه گذاری حدود 335 میلیون دلار به تصویب رسیده است که از این میزان 9 طرح مربوط به بخش صنعت و معدن است.

تولید پلی اتیلن سنگین، تولید محصولات چوبی و فلزی، تولید رادیاتور و قطعات کولر خودرو و تولید مجموعه محورهای اکسل خودروهای سواری «ال90» ازجمله طرح هایی است که اجرای آنها با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی طی سال جاری به تصویب رسیده است.

کشورهای آلمان، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و سنگاپور طرف های خارجی سرمایه گذاری در طرح های یادشده هستند.

24 مرداد 1394؛ پیشگامی سوئیس در لغو تحریم ها

در شرایطی که هنوز توافق هسته ای به مرحله اجرا درنیامده و دولت آمریکا همچنان برای جلب نظر حامیان توافق با هدف وتوی آرای مخالف جمهوری خواهان در تلاش است، سوئیس این گام را به معنای حمایت برن از اجرای توافق هسته ای توصیف کرده است. سوئیس با اینکه جزو اتحادیه اروپا به شمار نمی رود، اما با این حال از تحریم های غرب علیه ایران پیروی می کرد. تحریم های سوئیس علیه ایران از ژانویه 2014 به حالت تعلیق درآمده و شورای فدرال سوئیس اعلام کرده بود که به دنبال توسعه شراکت با ایران است.

ازسوی دیگر دولت سوئیس تحریم های اعمال شده علیه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را لغو کرد و پیش بینی می شود به زودی مدیران ارشد سه شرکت بزرگ نفتی این کشور اروپایی راهی تهران شوند.

رونمایی از 45 پروژه ممتاز نفتی ایران در کنفرانس لندن

تهران 45 پروژه نفت و گاز را برای ارائه در کنفرانس لندن در ماه دسامبر همزمان با رونمایی از مدل تازه قرارداد نفت ایران (IPC) به منظور دو برابر کردن تولید نفت خام خود انتخاب کرده است.

رئیس کمیته تدوین قراردادهای نفتی با اشاره به برنامه ایران برای معرفی 45 پروژه نفت و گاز در کنفرانس لندن گفت: هزینه برداشت هر بشکه نفت خام از میدان های نفتی ایران هشت تا 10 دلار است.

سیدمهدی حسینی، رئیس کمیته تدوین قراردادهای نفتی ایران در گفت و گو بلومبرگ گفت: پروژه های اکتشاف، توسعه و برداشت نفت از میدان های نفت و گاز به همراه مدل تازه قراردادهای نفتی ایران 14 تا 16 دسامبر (23 تا 25 آذر 1394) در کنفرانس لندن معرفی می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید