دور دنیا

آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و ریال عمان/ عربستان پلن تازه رو کرد؛ خبر مهم به زائران اربعین رسید

کدخبر: ۶۶۶۲۳۶
اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز تهران پایین آمدند و هر ریال عمان در پایان مبادلات ارزی 156350 تومان نرخ گذاری شد تا افت قیمت 1160 تومانی داشته باشد.
آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و ریال عمان/ عربستان پلن تازه رو کرد؛ خبر مهم به زائران اربعین رسید

به گزارش اقتصادنیوز، چشم انداز توسعه و پیشرفت عربستان نقطه پایانی ندارد و هر روز شاهد رو شدن برگ جدیدی از آن هستیم؛ روندی که ریاض طی چند سال اخیر آغاز کرده است تا بتواند ضمن تغییر وجهه جهانی، مسیر تعامل و همکاری های بین المللی را برای خود هموار کند؛ هدف مهمی که گویا تا حدود زیادی به آن نزدیک شده است. براساس گزارش اخیر بلومبرگ، عربستان با اصلاحات قوانین خود زمین جذب سرمایه گذاران خارجی را تسهیل کرده است.

براساس آنچه ریاض اعلام کرده قوانین جدید تجارت این کشور با هدف تقویت شفافیت و آسان کردن فرآیند سرمایه‌گذاری در این کشور است؛ چراکه پادشاهی سعودی قصد دارد سرمایه خارجی بیشتری را جذب کند تا بتواند حمایت بیشتری از متنوع‌سازی اقتصادی خود به دست آورد.

وزارت سرمایه‌گذاری عربستان در روز یکشنبه (21 مرداد) اعلام کرد قوانین سرمایه‌گذاری به‌روزرسانی‌شده از طریق تضمین حاکمیت قانون، برخورد منصفانه و آزادی انتقال سرمایه‌ها بدون تأخیر، ارتقای حقوق سرمایه‌گذار و مزیت‌های دیگر را به همراه می‌آورد. به گزارش اکوایران، مجوزهای سرمایه‌گذاران خارجی نیز با یک فرآیند ثبت «آسان» جایگزین خواهد شد، درحالی‌که افتتاح مراکز خدمات اختصاصی، به سرعت گرفتن فرآیند سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی کمک خواهند کرد. این اصلاحات قرار است از اوایل 2025 اجرایی شود.

البته این اولین گام عربستان برای سهولت حضور سرمایه گذاران خارجی در این کشور نیست و ریاض از مدت ها پیش استارت تغییرات را با «صدور ویزای مخصوص برای سرمایه‌گذاران»، «ایجاد مناطق اقتصادی ویژه با نرخ مالیاتی پایین‌تر» و «معرفی قوانین جدید مربوط به معاملات مدنی و ورشکستگی» زده است.

در واقع مسیری که عربستان در پیش گرفته است می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در تمامی زمینه ها از جمله بالا رفتن ارزش ریال عربستان، افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش صادرات و همچنین رونق اقتصادی شود. حال که سخن از ارزش ریال عربستان به میان آمد؛ بد نیست به همین بهانه به آخرین قیمت ارزها در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت ریال عربستان امروز 23 مرداد 1403

امروز قیمت ریال عربستان در بازار ارز تهران کاهش 159 تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 15991 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق پیام آور خبر جدیدی برای معامله گران نبود و با حفظ ثبات و پافشاری بر نرخ روزهای گذشته معاملات را به پایان رساند. هر دینار عراق در پایان امروز 45 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد. اما روند خبرها درباره عراق به مانند قیمت واحد پول رسمی این کشور نبود و در پی نزدیک شدن به ایام پیاده روی اربعین دو خبر مهم در کانون توجه قرار گرفت. اولین خبر، رایگان شدن عوارض خروج در کشور برای این گروه از مسافران بود.

تکذیب عدم پرداخت سهمیه ارز مسافرتی (۵۰۰ دلار) مسافران هوایی اربعین در گیت‌های خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) دیگر خبر مهم امروز بود. براساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «هیچ توقفی در تخصیص ارز مسافرتی زائران اربعین که قصد خروج از کشور به صورت هوایی را دارند، ایجاد نشده است و پرداخت ارز مسافرتی در حال انجام است.»

قیمت امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات در حالی شاهد به پایان رسیدن مبادلات ارزی در بازار تهران بود که افت 124 تومانی را تجربه کرد. هر درهم در عصر امروز و در حالی که بازار بسته شده بود، 16326 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 3.67 بود.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم روندی جز کاهش را در پیش نگرفت، هر ریال در پایان مبادلات ارزی 156350 تومان نرخ گذاری شد تا افت قیمت 1160 تومانی را نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، داشته باشد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

معاملات بازار ارز تهران برای لیر ترکیه در حالی امروز سپری شد که کاهش قیمت را تجربه کرد. هر لیر امروز 1790 تومان خرید و فروش شد تا با از دست دادن کانال 1800 تومان، 10 تومان ارزان شود.

نرخ برابری لیر ترکیه و اسکناس آمریکایی هم امروز در بازار به 0.031 رسید.

لیر ترکیه

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان در بازار ارز تهران ریزش یک تومانی را تجربه کرد و به اصطلاح اهالی بازار رنج بود، واحد پول رسمی کشور ارمنستان 155 تومان مبادله شد.

نرخ منات آذربایجان امروز

قیمت منات آذربایجان در بازار ارز تهران هم شیب نزولی را تجربه کرده است و با افت 260 تومانی نسبت به روز گذشته، 35280 تومان خرید و فروش شد.

منات آذربایجان

قیمت لاری گرجستان در بازار

لاری گرجستان در بازار ارز تهران به مانند سایر ارزها عقب نشینی کرد و با افت ارزش 190 تومانی که داشته است، 22440 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز بات تایلند

در تایلند هم نوسانات مانند کشورهای مرور شده کاهشی بود و هر بات در حالی بازار امروز را به پایان رساند که ریزش قیمت هفت تومانی را تجربه کرد و 1709 تومان معامله شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم افت نسبی را تجربه کرد و در عصر امروز به 13470 تومان رسید تا در مقایسه با روز گذشته کاهش 100 تومانی داشته باشد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از نوسان کاهشی قیمت ها داشت و به جز دینار عراق که ثبات قیمت را تجربه کرد؛ سایر قیمت ها پایین آمدند. تحلیلگران، معتقدند بی پولی بازار، عامل سنگین بودن بلوکه در بازار طلا و ارز و کاهش قیمت هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید