مروری بر گذشته و حال یک رویداد

مدل‌های جدید پروتون به بازار می‌آید+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۷۰۲۳
اقتصادنیوز: حدود 20 سال قبل در چنین روزی، دنیای اقتصاد خبر از ورود مدل‌های جدید پروتون به بازار داد.
مدل‌های جدید پروتون به بازار می‌آید+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت صمت دولت سیزدهم در آخرین روزهای تصدی این وزارتخانه با آزادسازی واردات خودروی کارکرده،‌ جنجال به پا کرد. موضوع مهمی که واکنش های بسیاری را در پی داشت و فعالان بازار خودرو هم روی خوشی به آن نشان ندادند از عواقب و چالش های آن گفتند. اما واردات خودرو سال هاست که یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور محسوب می شود و در سالیان گذشته هم درباره آن مطالب متعددی در روزنامه ها و جراید منتشر شده است. مانند 19 سال پیش که روزنامه دنیای اقتصاد خبر از تزریق مدل‌های جدید پروتون به بازار داد و مصاحبه‌ای از نماینده آن در ایران منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش که در 26 مردادماه 1384 منتشر شده،‌ آمده است: «نخستین مدل خودروی مالزیایی با نام پروتون SAGA در نهم اگوست سال ۱۹۸۵ وارد بازارهای جهانی شد که بعد از آن شرکت پروتون مدل‌های دیگری از این نوع خودرو را اعم از ویدا، آرنا، پردانا، waja و Gent را روانه بازار کرد. شرکت پروتون از ابتدا تحت لیسانس شرکت میتسوبیشی ژاپن آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۹۸برای ارتقای هندلینگ خودروهای خود وارد مشارکت با لوتوس انگلیس شد و از آن تاریخ پروتون موفق به طراحی موتور با همکاری این شرکت شد که این موتور به campro.engin مشهور است.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: «حمید رضا نبی زاده مدیر فروش زاگرس خودرو گفت: با سخت شدن واردات خودرو شرایط حاکم بر بازار خودرو تغییر پیدا کرد به طوری که عرضه به صفر رسید و این امر سبب شتاب عظیم تقاضا شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر تنوع تیراژ تولید در کشور زیاد شده که این امر ما را به سمت رقابت کشانده است. نبی‌زاده تاکید کرد: شرکت نیز دنباله‌روی بازار است و تفاوت عمده آن با دیگر مجموعه‌ها آن است که این شرکت توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود و بقا و تداومش به فعالیت‌های فعلی اش منوط می‌شود که این امر سبب شده تا در فضایی سخت فعالیت کند. وی فضا را برای تیراژ انبوه خودروی پروتون مناسب ندانست و گفت: برای رسیدن به تیراژ انبوه نیاز به شرایط مناسبی است.».

خودرو 1111

خودر 2222

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید