گرم‌ترین شهرهای کشور در این استان ثبت شدند

کدخبر: ۶۶۷۱۹۱
اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته دما در ۱۰ شهر این استان بالای ۴۰درجه سانتیگراد ثبت شده که شهرهای اهرم و خورموج با ۴۹ درجه گرمترین مناطق این استان بوده‌اند.
گرم‌ترین شهرهای کشور در این استان ثبت شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا انصاری اظهار کرد: کمینه دمای هوا در امروز مربوط به شهر جم با ۲۸ درجه سانتیگراد و بیشینه دما نیز با ۴۶ درجه سانتیگراد برای شهرهای خورموج ، اهرم و برازجان پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشترین رطوبت امروز با ۹۳درصد مربوط به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان و بهرگان نیز ۹۰ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ثبت رطوبت ۸۸ درصدی برای جزیره خارگ یادآور شد: دمای هوا در شبانه روز گذشته برای شهر بوشهر ۳۹ درجه و رطوبت ۸۵ درصد ثبت شده است.

انصاری تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای جنوبی در سطح استان و روی دریا تا اواخر هفته است.

وی گفت: در این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

انصاری افزود: همچنین در این مدت در برخی از ساعات با افزایش سرعت باد، خلیج فارس متلاطم پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان با رشد ابر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

انصاری یادآور شد: براساس پش بینی ها در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی گفت: در مدت یادشده جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۳۰، جزر دریا ساعت ۱۴:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۵ خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید