رکورد جدید طلا در مقابل سقوط شاخص دلار

کدخبر: ۶۶۷۷۳۲
اقتصادنیوز: قیمت طلا طی امروز سه‌شنبه به یک رکورد جدید دست یافت و از رکورد ثبت‌شده در روز جمعه عبور کرد.
رکورد جدید طلا در مقابل سقوط شاخص دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (30 مرداد) با رکورد جدیدی همراه شدند، چراکه دلار ضعیف‌تر و خرید از سوی سرمایه‌گذاران غربی باعث ادامه یافتن رشد قیمت فلز زرد شده است، آن هم در بحبوحه پیش‌بینی‌ها از این موضوع که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سپتامبر کاهش خواهد داد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با رشد 1 درصدی تا ساعت 16:24 به وقت ایران به سطح 2528 دلار به ازای هر اونس رسید و از اوج قیمتی پیشین که در روز جمعه ثبت کرده بود، عبور کرد. شاخص قیمت طلای لندن نیز با رسیدن به سطح 2521 دلار در صبح سه‌شنبه، به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

شاخص دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح هفت‌ماهه خود رسید و در این میان معامله‌گران در انتظار سخنان جروم پاول، رئیس‌ فدرال رزرو، در روز جمعه هستند.

مارکوس گاروی، رئیس استراتژی کالا در مک‌کواری، گفت: «طلا در حال حاضر مطابق انتظارات براساس همبستگی‌های دارایی‌های متقابل معامله می‌شود، اگرچه در حال حاضر بیشتر تحت تأثیر تغییرات ارز است تا نرخ بهره». او همچنین خاطرنشان کرد که خرید عمدتا توسط سرمایه‌گذاران غربی انجام می‌شود تا منابع دیگر.

آربیتراژ (بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود) قیمت طلای چین با معامله قیمت بورس آتی شانگهای زیر قیمت Comex ضعیف است زیرا قیمت‌های بالا باعث کاهش تقاضا در چین، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا، در ماه‌های اخیر شده است.

در همین حال، صادارت طلای سوئیس در ماه جولای به بالاترین سطح از آوریل افزایش یافت، چراکه عرضه بالاتر فلز زرد به هند و بریتانیا، کاهش صادارت به چین را جبران کرد.  

خبر مرتبط
نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد 1403/ کاهش قیمت طلا و سکه+ جدول

اقتصادنیوز: امروز قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۳۲۱۰۰ تومان کاهش، ۳,۵۲۵,۱۰۰ (سه میلیون و پانصد و بیست و پنج هزار و یکصد ) تومان نرخ گذاری شد.

طلا با رشد 22 درصدی در سال جاری میلادی، به سوی ثبت بهترین سال خود از 2020 پیش می‌رود، در حالیکه از نقطه‌نظر تکنیکال،‌ شاخص قدرت نسبی طلا که در حال حاضر در سطح 68 قرار دارد، به تدریج به منطقه «خرید بیش از حد» نزدیک می‌شود که از سطح 70 شروع می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید