دور دنیا

قیمت درهم امارات در کانال جدید/ لیر ارزان شد؛ بات تایلند گران/ تحرکات اقتصادی ترکیه با اعراب در جوار ایران

کدخبر: ۶۶۷۷۵۱
اقتصادنیوز: امروز اغلب قیمت ها در بازار شیب نزولی را تجربه کردند و قیمت درهم امارات هم در حالی عصر امروز 15896 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته 91 تومان ارزان شده است.
قیمت درهم امارات در کانال جدید/ لیر ارزان شد؛ بات تایلند گران/ تحرکات اقتصادی ترکیه با اعراب در جوار ایران

تحرکات اقتصادی ترکیه با کشورهای عربی در جوار ایران

به گزارش اقتصادنیوز، جهان این روزها شاهد ایجاد و انعقاد قراردادهای اقتصادی متعددی است که برخی از آنان در قالب کریدورهای منطقه ای عملیاتی شده اند. مذاکرات ترکیه با شورای همکاری خلیج فارس هم یکی از همین قراردادهای اقتصادی است که استارت مذاکرات آن به تازگی خورده است.

گسترش همکاری‌های اقتصادی و ایجاد بازار مشترک بزرگ تر از جمله اهداف این قرارداد اقتصادی است که تحولی بزرگ در روابط تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو طرف محسوب می شود. بحرین، قطر، کویت، عمان، عربستان و امارات، شش کشور طرف قرارداد آنکارا هستند.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تولید ناخالص داخلی شان در مجموع بیش از 2.4 تریلیون دلار است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2050 به 6 تریلیون دلار برسد. اتفاق مهمی که در پی آن ترکیه با بازاری بزرگ و رو به رشد رو به رو خواهد شد. به گزارش اکوایران، در این توافق طرفین در خصوص سرمایه‌گذاری متقابل هم به توافق رسیده‌اند و مقرر شده تا شرکت‌های ترکیه‌ای و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بتوانند از این فرصت برای سرمایه‌‌گذاری در بخش‌های مختلف یکدیگر استفاده کنند.

نکته حائز اهمیت درباره این توافق، بهبود وضعیت اقتصاد طرفین آن است و آنچه بیش از همه در این میان خودنمایی می کند، جای خالی ایران در این قراردادهای اقتصادی منطقه ای است که می تواند سود قابل توجهی را عاید کشور کند. اما مرور این قرارداد که در آن سه کشور ترکیه، امارات و عمان درگیر هستند؛ فرصت مناسبی را فراهم کرد تا به آخرین قیمت ارز این سه کشور در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

نرخ امروز درهم امارات در بازار 30 مرداد 1403

قیمت درهم امارات هم امروز را در حالی سپری کرده است که افت نسبی را تجربه کرد و کانال 16 هزار تومان را از دست داد. هر درهم در حالی عصر امروز 15896 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته 91 تومان ارزان شده است. 

امروز همچنین نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا به 3.67 رسیده است.

آخرین قیمت ریال عمان

قیمت ریال عمان هم امروز به مانند واحد پول رسمی سایر کشورهای عربی در بازار ارز تهران عقبگرد نسبی را تجربه کرده است. هر ریال در حالی شاهد پایان معاملات بود که 870 تومان ارزان و 152190 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز معاملات بازار ارز تهران برای دینار عراق در حالی گذشت که پس از افت قیمت در روز گذشته، ثبات قیمت را تجربه کرد. هر دینار امروز در حالی بین معامله گران بازار دست به دست شد که 45 تومان قیمت گذاری شد.

اما بازار امروز شاهد انتشار خبری مهم درباره تداوم عرضه ارز اربعین تا سوم شهریور بود. فروش حضوری ارز اربعین به زائران که از ۸ مرداد ماه شروع شده تا روز شنبه سوم شهریور ماه از طریق ۷ بانک عامل معرفی شده از سوی بانک مرکزی ادامه دارد. همچنین، بازار هرات روز چهارشنبه تعطیل است و معاملات فردا با نرخ فردایی تسویه خواهند خورد.

دینار عراق

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

امروز قیمت لیر ترکیه هم سرنوشتی جز کاهش را برای خود متصور ندید و در حالی شاهد آغاز و پایان مبادلات ارزی معامله گران بود که نسبت به روز گذشته، 20 تومان کاهش پیدا کرده و 1720 تومان معامله شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز به 0.031 رسیده است.

قیمت امروز منات آذربایجان

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از عقب نشینی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز دوشنبه داشت، هر منات در حالی امروز خرید و فروش شد که افت قیمت 200 تومانی را تجربه کرده و 34340 تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان هم سیر کاهشی را دنبال کرده است و با افت ارزش یک تومانی در مقایسه با روز پیش، 151 تومان خرید و فروش شود.

درام ارمنستان

نرخ امروز لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز با پیروی از روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران 21810 تومان ارزش گذاری و معامله شد. هر لاری عصر امروز 220 تومان افت قیمت را تجربه کرده بود.

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند خلاف جو حاکم بر بازار ارز تهران، بر مدار افزایش حرکت کرد و در حالی معاملات را سپری و به پایان رساند که دو تومان بالا رفت و 1705 تومان معامله شد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت؛ واحد پول رسمی کشور مالزی هم امروز 70 تومان ارزان شد و در پایان فعالیت بازار در حالی خرید و فروش شد که نسبت به روز پیش، 13340 تومان نرخ گذاری شود.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران امروز حکایت از کاهش دسته جمعی قیمت ارزها در مقایسه با هفته گذشته دارد. امروز قیمت ریال عمان بیشترین میزان کاهش را تجربه کرد و قیمت دینار عراق هم ثبات را تجربه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید