گزارش «اقتصادنیوز»‌ از بازار ارز

بازار ارز بی‌رمق شد/ چشم قیمت دلار به طلا؛ اسکناس آمریکایی صعود می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۱ مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۷۸۳۰
اقتصادنیوز: براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ با توجه به شرایط کنونی، اگر قیمت انس طلا به روند نزولی خود ادامه دهد، ممکن است قیمت دلار نیز تحت تأثیر قرار گیرد. برخی از معامله‌گران معتقدند که اگر قیمت دلار از مرز 58 هزار و 600 تومان عبور کند، می‌تواند به سمت صعود حرکت کند.
بازار ارز بی‌رمق شد/ چشم قیمت دلار به طلا؛ اسکناس آمریکایی صعود می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۱ مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز را در حالی شروع می‌کند که در روز سه شنبه با رکوردزنی قیمت انس طلا، بازار ارز داخل بی‌رمق دنبال شد و همچنان پشت مرز مقاومتی نوسان داد. قیمت دلار تهران در ابتدای روز سه‌شنبه گارد افزایش داشت و به سمت میانه کانال 59 حرکت کرد اما در نیمه دوم روز با کاهش به سمت کف کانال 59 هزار تومان حرکت کرد. افزایش قیمت انس طلا جهانی نیز در نیمه دوم معاملات روز سه‌شنبه شدت گرفت و به 2530 دلار رسید که رکورد جدید محسوب می‌شود. در سمت رسمی بازار با این حال که قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله ثابت بود اما قیمت دلار نیما و قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی رشد داشتند. قیمت دلار نیما به 45 هزار و 250 تومان رسید و قیمت دلار مزون با صعود به یک قدمی کانال 41 هزار تومان رسید.

در روز سه‌شنبه، قیمت دلار هرات با شروعی در 58 هزار و 550 تومان، به دلیل ناکامی در عبور از مرز مقاومت 58 هزار و 600 تومان، به 58 هزار و 300 تومان کاهش یافت. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین، قیمت دلار فردایی به 59 هزار و 100 تومان رسید. درهم نیز در روز سه‌شنبه با قیمت 16 هزار و 80 تومان آغاز به کار کرد و سپس به 16 هزار و 90 تومان رسید.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران بر این باورند که نوسانات اخیر بازار ارز و سکه ناشی از چند عامل کلیدی است که از آن جمله می توان به «رکوردشکنی قیمت انس طلا»، «الگوهای تکنیکال» و «شرایط اقتصادی داخلی» اشاره کرد. از سوی دیگر، با توجه به حباب پایین بازار طلا و سکه، این دو بازار نیز ممکن است دوباره به سمت مقاومت حرکت کنند. اما نبود نقدینگی کافی در بازار می‌تواند مانع از نوسانات شدید شود.

همچنین تحلیلگران معتقدند تراز نرخ دلار با نرخ تورم تا پایان سال باید یکسان شود؛ به عبارتی، جدا از اخبار مربوط به جنگ و تحریم و... ارزش ذاتی دلار هم‌اکنون با نرخ تورم 40 درصدی به 84 هزار تومان و با سود بانکی 23 درصد به 73,800 تومان می‌رسد. با توجه به اینکه نرخ فعلی دلار 58,700 تومان است، بهترین سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی دلار و طلا خواهد بود.

در روز سه‌شنبه خبر آغاز تزریق 10 همت به صندوق تثبیت بورس مورد توجه معامله‌گران بود. معامله‌گران معتقدند پول بلوکه شده در بانک‌ها برای ثبت نام ایران خودرو میزان قابل توجهی است که اگر بورس گزینه ورود فعالان نباشد، این پول‌ها می‌تواند به سمت بازار طلا و ارز بیاید. باید ببینیم تحرکات شکل گرفته در بورس، این بازار را احیا می‌کند یا نه.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ با توجه به شرایط کنونی، اگر قیمت انس طلا به روند نزولی خود ادامه دهد، ممکن است قیمت دلار نیز تحت تأثیر قرار گیرد. برخی از معامله‌گران معتقدند که اگر قیمت دلار از مرز 58 هزار و 600 تومان عبور کند، می‌تواند به سمت صعود حرکت کند. به نظر تحلیلگران اگر قیمت دلار امروز بالای 58 هزار و 600 تومان بازگشایی کند و تثبیت ساعتی دهد، حرکت نرخ افزایشی خواهد بود و به سمت کانال 59 هزار تومان خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید