دور دنیا

قیمت دینار عراق و لیر صعودی شد؛ درهم تغییر کانال داد/ تداوم جاه‌طلبی اقتصادی ترکیه

کدخبر: ۶۶۷۹۹۹
اقتصادنیوز: امروز بازار شیب صعودی را دنبال کرد و قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار 1740 تومان ارزش گذاری شد و 20 تومان رشد داشته است.
قیمت دینار عراق و لیر صعودی شد؛ درهم تغییر کانال داد/ تداوم جاه‌طلبی اقتصادی ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز، جاه طلبی ترکیه برای تداوم کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد و بانک مرکزی این کشور در جدیدترین گزارش خود از ثابت نگه داشتن نرخ بهره خبر داده است. کمیته سیاست پولی به ریاست فاتح کاراهان، رئیس بانک مرکزی ترکیه، اعلام کرده است «نرخ بهره را در سطح 50 درصد ثابت نگه داشت» که در راستای پیش‌بینی تمام اقتصاددانانی بود که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده بودند.

به نوشته بلومبرگ، این کمیته اعلام کرده: «سازگاری انتظارات تورمی و رفتارهای قیمتی با پیش‌بینی‌ها، در فرایند تورم‌زدایی یک اهمیت نسبی پیدا کرده است.»

لیر با کاهش ارزش 0/2 درصدی به 33/53 به ازای هر دلار آمریکا رسید. همچنین شاخص بورس استانبول 100، رشد قیمت اولیه خود را از دست داد و 0/4 درصد افت کرد. مقامات ترکیه‌ای می‌خواهند تورم سالانه را که اکنون در سطح 62 درصد است، تا پایان دسامبر به 38 درصد کاهش دهند. به گزارش اکوایران، خانوارها و کسب‌وکارهای ترکیه‌ای در مقایسه با بازارها و بانک مرکزی، انتظارات بالایی داشتند که باعث تقاضای داخلی قوی‌تر و شکل‌گیری چشم‌انداز قیمتی شده است که نزدیک به بالاترین پیش‌بینی بانک مرکزی تا آن زمان است. تداوم این روند اقتصاد ترکیه را بدون شک متحول و از وضعیت بحرانی چند ماه گذشته برای همیشه دور خواهد کرد. اما حال که نرخ برابری لیر ترکیه با دلار آمریکا را مرور کرده ایم، نگاهی هم به آخرین قیمت این ارز در بازار تهران خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 31 مرداد 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد و 1740 تومان ارزش گذاری شد. قیمت لیر در پایان معاملات امروز 20 تومان رشد داشته است.

لیر ترکیه

نرخ امروز دینار عراق در بازار

قیمت دینار عراق که این روزها در پی نزدیک شدن ایام اربعین در صدر اخبار قرار دارد، امروز تغییر یک تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 45 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در حالی معاملات را به پایان رساند که در 16094 تومان قرار داشت و نسبت به روز گذشته 198 تومان گران شد.

نرخ امروز ریال عمان

امروز همچنین قیمت ریال عمان بر مدار افزایش حرکت کرد و با رشد هزار و 420 تومانی که نسبت به روز گذشته داشت؛ 153610 تومان خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

منات آذربایجان هم امروز به تبعیت از جو افزایشی حاکم بر بازار تهران مسیری جز رشد قیمت را پیش روی خود ندید و با افزایش 320 تومانی روز را به پایان رساند. ارزش هر منات عصر امروز به 34660 تومان رسیده است.

منات آذربایجان

نرخ امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان که همواره یکی از کم نوسان ترین ارزهای موجود در بازار تهران است، تسلیم جناح افزایشی بازار ارز شد و با رشد یک تومانی در محدوده رنج، 152 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز شاهد افزایش قیمت لاری گرجستان نسبت به روز گذشته است. ارزش هر لاری عصر امروز به 21950 تومان رسید تا 140 تومان گران شده باشد.

نرخ امروز بات تایلند

در پایان دور دنیای امروز سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که بات تایلند 16 تومان رشد قیمت داشت و 17212 تومان خرید و فروش شد.

قیمت رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت مالزی هم امروز در بازار در حالی 13460 تومان قیمت خورد که در مقایسه با پایان معاملات روز شنبه ششم مرداد، 120 تومان افزایش قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از تقویت جناح افزایشی در بازار تهران دارد. امروز بازار طلا و ارز تهران همچنان در عبور از مرز مقاومت ناکام بودند و معاملات را در محدوده رنج سپری کردند. قیمت ها در سمت رسمی هم به همین روند را تجربه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید