دور دنیا

نوسان قیمت دینار عراق و درهم امارات؛ لیر ترکیه در جا زد/ تایلند برای مالزی نقشه کشید

کدخبر: ۶۶۸۱۹۷
اقتصادنیوز‌: امروز اغلب قیمت ها در بازار ارز روند صعودی را دنبال کردند و هر رینگیت مالزی 40 تومان گران شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز پنجشنبه، 13500 تومان قیمت گذاری شد.
نوسان قیمت دینار عراق و درهم امارات؛ لیر ترکیه در جا زد/ تایلند برای مالزی نقشه کشید

به گزارش اقتصادنیوز، کشورهای جهان چشم اندازهای متعددی برای بهبود صنعت گردشگری خود دارند که هر کدام تحقق اهداف مهمی را در پی خواهد داشت. مانند تایلند، یکی از کشورهای پرطرفدار در جهان که به تازگی با راه اندازی یک مسیر جدید هوایی، فرصت جذب گردشگر بیشتر را برای خود فراهم کرده است.

براساس آنچه در رسانه‌های رسمی این کشور آمده است، صنعت گردشگری تایلند انتظار دارد که مسیر جدید پرواز مستقیم بین کوالالامپور و چیانگ مای به این کشور کمک کند تا امسال بیش از 5 میلیون بازدید کننده مالزیایی را جذب کند.

اولین پرواز خطوط هوایی مالزی، MH772، در 15 آگوست از کوالالامپور برخاست و نشانگر آغاز پنج سرویس هفتگی در این مسیر با استفاده از یک هواپیمای بوئینگ 737-800 با ظرفیت 297 مسافر بود. فرماندار سازمان گردشگری تایلند (TAT)، اشتیاق خود را برای مسیر جدید ابراز کرد و تأکید کرد: ارتباط مستقیم بین دو شهر بزرگ جنوب شرقی آسیا به طور قابل توجهی راحتی سفر را برای گردشگران مالزی افزایش می دهد.

او گفت: «افتتاح مسیرهای جدید پرواز مستقیم بخشی از استراتژی سازمان گردشگری تایلند برای گسترش بازار توریستی با کیفیت از طریق همکاری با شبکه های خطوط هوایی، با هدف قرار دادن تایلند به عنوان قطب گردشگری آسه آن است.»

به گفته مقامات تایلند، 80 درصد از گردشگران مالزیایی به تایلند مسافران مستقل هستند و 69 درصد آنها برای بازدیدهای متعدد بازمی گردند. فعالیت های محبوب آنها شامل تجربه غذاهای تایلندی، لذت بردن از درمان های آبگرم، کاوش در مکان های تاریخی و لذت بردن از تعطیلات ساحلی است. تایلند در سال جاری پذیرای بیش از 3 میلیون گردشگر مالزیایی بوده است که 27.65 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش یافته است. نکته جالب توجه اینجاست که دو کشور تایلند و مالزی همواره در میان گردشگران ایرانی هم پرطرفدار بوده و هستند و یکی از مقاصد پرتردد به شمار می روند. پس اگر شما هم تمایل دارید تا بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی میان دو کشور یاد شده، در اولین فرصت سری به شرق آسیا بزنید؛ بهتر است ابتدا از آخرین قیمت ارز این کشورها در بازار تهران مطلع شوید. به همین بهانه در ادامه قیمت رینگیت مالزی و بات تایلند در بازار تهران را مرور خواهیم کرد.

قیمت رینگیت مالزی امروز 1 شهریور 1403

هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران 40 تومان گران شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز پنجشنبه، 13500 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند اما با تجربه ریزش هفت تومانی که داشت، به 1714 تومان رسید.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار ثبات را تجربه کرد است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 1740 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند رینگیت شیب صعودی قیمت را تجربه کرد و 16138 تومان قیمت خورد. هر درهم افزایش ارزش 44 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت درهم امارات

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق هم که همواره ثبات قیمت را تجربه کرده است، مسیری جز افزایش را در پیش روی خود ندید و 45 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته یک تومان رشد داشته است.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز تسلیم جو افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران شد و قیمت آن با رشد 420 تومانی، به 154030 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

نرخ امروز منات آذربایجان

در میان همسایگان شمالی کشور هم افزایش قیمت ارز حرف اول و آخر را زد. عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به 34760 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 100 تومان بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز به تبعیت از موج افزایش قیمت ها، رشد ارزش یک تومانی را تجربه کرد و 153 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری گرجستان همچون سایر ارزهای مرور شده بالا رفت و به 22070 تومان رسید. هر لاری 120 تومان افزایش قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از فعال شدن جناح افزایشی در آخرین روز کاری هفته داشت، موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی حرکت الاکلنگی معکوس انس و دلار است.

فعالان بازار ارز حرکت الاکلنگی دلار هرات و انس طلا را برای روزهای آتی پیش بینی می کنند و معتقدند با افزایش قیمت طلا، دلار به سمت کف حرکت خواهد کرد و ناحیه 58 هزار و 500 تومان در دسترس قرار خواهد گرفت. کاهش قیمت اونس طلا و اصلاح آن می تواند منجر به افزایش قیمت دلار و حرکت آن به سمت مرز مهم 59 هزار تومان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید