استاندار سیستان و بلوچستان:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیشتر همکاری کنند

کدخبر: ۶۶۸۵۰۲
اقتصادنیوز: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک‌های عامل باید در ارائه تسهیلات بانکی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن همراهی لازم را داشته باشند تا روند اجرای طرح شتاب بگیرد.
بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیشتر همکاری کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگاهی با سازندگان طرح نهضت ملی مسکن و مدیران بانک های عامل سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌ها به ویژه بانکها باید در اجرای مطلوب و سریع طرح‌های نهضت ملی مسکن به صورت هدفمند پای کار باشند و از حداکثر توان خود برای اجرای مطلوب کارها استفاده کنند.

وی هیچگونه کم‌کاری در پرداخت تسهیلات بانکی را پذیرفتنی ندانست و گفت: باید پرداخت وام ساخت مسکن گسترش یابد چرا که امروز تلاش به منظور ساخت مسکن برای مردمی که محروم و نیازمند هستند، یک کار جهادی است.

خبر مرتبط
برآورد «زمین مورد نیاز مسکونی» تا سال 1410 + فیلم

در پژوهش صورت گرفته علاوه بر برآورد زمین مورد نیاز مسکونی برای کل کشور، میزان اراضی مورد نیاز برای خانوارهای کم درآمد نیز برآورد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت مسکن در دولت چهاردهم نیز همانند دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های کشور است، گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده است، کوتاهی کند.

کرمی با بیان اینکه مردم نباید نگران خانه دار شدن باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن زنجیره های زیادی دارد و رونق این بخش می تواند ضمن ایجاد اشتغال، زمینه توسعه بخش های دیگر اقتصادی را فراهم کند باید با همدلی، هماهنگی و وفاق تلاش شود تمام موانع از مسیر ساخت مسکن استان برداشته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز با تامین اراضی مورد نیاز شهروندان استان در تمامی شهرها به جز زاهدان و چابهار، می توانند از مزایای ساخت مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند چرا که اعتقاد بر این است که برخورداری عمومی از مزایای این طرح حرکتی در راستای افزایش رفاه اجتماعی است.

وی مسوولیت فرمانداران را در اجرای موفق این طرح در شهرستان ها مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در یک ماه اخیر حدود هفت هزار میلیارد ریال توسط این اداره برای اجرای خدمات زیربنایی نظیر آب و برق و خدمات روبنایی همانند ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی در سایت‌های در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای زیر پوشش و طرح‌های آماده سازی اراضی تامین اعتبار شد.

عطاء‌الله اکبری با بیان اینکه هیچ وقفه‌ای در اجرای این طرح ایجاد نشده و طرحها در سایت‌های مختلف با قوت درحال ساخت و آماده سازی است، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران در برابر همه مشکلات مردم مسوولیت دارند و امروز مسکن نیاز اساسی مردم محسوب می‌شود این اداره کل نسبت به گذشته تلاش خود را مضاعف کرده تا جهاد خدمت لحظه ای متوقف نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید