نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 7 شهریور

آیت‌الله جنتی خواستار تغییر قانون کار شد

کدخبر: ۶۶۹۱۵۶
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
آیت‌الله جنتی خواستار تغییر قانون کار شد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

هفتم شهریور 1374؛ هاشمی رفسنجانی: ایران با تحریم هرگز در بن بست قرار نخواهد گرفت

آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری در دیدار جمعی از مسوولان و کارشناسان وزارت اطلاعات با تجلیل از نقش و جایگاه ارزشمند نیروهای  اطلاعاتی در تامین امنیت کشور تاکید کرد: ایران امروزه با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی، منابع و ذخایر طبیعی و انسانی و از همه مهم تر احیای اسلام و برداشتن گام های بلند پیشرفت و توسعه بسیار نیرومند و تواناست.

وی افزود: در هر زمینه ای که در گذشته کشور ما کاملا وابسته بود، اکنون عمده مشکلات را حل و رشته های وابستگی را قطع کرده ایم و مسوولان و نیروهای متخصص و کارآمد کشور با عزت نفس و خودباوری، راه استفاده مناسب و مطلوب از امکانات و منابع و موقعیت کشور را یافته و استقلال واقعی محقق شده است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: هرچند ایجاد مزاحمت ازسوی دشمنان برای ایران بسیار جدی است، ولی این کار برای آنان آسان نیست و با توجه به اطلاعات و شناختی که از امکانات و توانایی های کشور داریم در حال حاضر ایران قابل تحریم نیست و نمی توانند آن را در بن بست و تحت فشار قرار دهند؛ زیرا ما عمده نیازهای اساسی خود را در داخل تامین می کنیم.

هفتم شهریور 1384؛ طرح انتقال آب و گاز ایران به کویت باید اجرایی شود

آقای شیخ محمد الصباح السالم الصباح وزیر امور خارجه کویت با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کرد.

هاشمی رفسنجانی روابط دوستانه ایران و کویت را بر کل منطقه تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: درخصوص انتقال آب و گاز ایران به کویت دو طرف باید اهتمام جدی تری به خرج دهند تا در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این طرح ها باشیم.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب و گاز ایران به کویت باید اجرایی شود.

آیت الله جنتی خواستار تغییر قانون کار شد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان خواستار تغییر و بازنگری قانون کار شد.

وی که در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید کار سخن می گفت، افزود: در قانون کار که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید، احساسات و شعار بر واقع بینی غلبه دارد.

وی با تاکید بر اینکه قانون مزبور پر از اشکال است، گفت: یکی از اقدامات مهم دکتر جهرمی وزیر کار می تواند رفع این مشکلات باشد.

وی اظهار کرد: دین اسلام علاوه بر حفظ و رعایت حقوق همه اعم از کارگر و کارفرما خواستار ایجاد روابط دوستانه و برادرانه بین این دو قشر است.

اولین محموله پژو 206 صادراتی ایران به روسیه رسید

اولین محموله خودروی صادراتی پژو 206 تولیدی ایران پس از آنکه گروه صنعتی ایران خودرو موفق به کسب گواهی استاندارد فدراسیون روسیه و دریافت جواز ورود این خودرو به بازار روسیه شد.

حلیم بیلالوف، نماینده ایران خودرو در روسیه افزود: ایران خودرو با کسب این موفقیت جواز صادرات انبوه خودروی پژو 206 را به فدراسیون روسیه به دست آورده است.

وی افزود: ایران خودرو همچنین با طراحی و تولید خودروی سمند توان فنی و طراحی خود را نشان داده و در همان مسیری حرکت می کند که شرکت خودروساز معتبر دنیا گام برداشته اند.

هفتم شهریور 1394؛ استقبال بخش خصوصی سوئیس از سرمایه گذاری در ایران

معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران موضوعی است که این روزها در بین فعالان اقتصادی کشورهای مختلف مطرح می شود، یکی از کشورهایی که با برداشته شدن تحریم علیه ایران می تواند در دسته اصلی ترین شرکای تجاری ایران قرار گیرد کشور سوئیس است.

در همین راستا نیز اتاق مشترک ایران و سوئیس با حضور 450 شرکت بزرگ ایرانی و سوئیسی نشستی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران در زوریخ برگزار کرده است.

شریف نظام مافی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس با همکاری سازمان توسعه تجارت این کشور، نشستی را با حضور 450 بنگاه اقتصادی بزرگ ایرانی و سوئیسی در زوریخ برگزار کرد.

وی توضیح داد: واحدهای تجاری از سطوح مختلف در این نشست حضور داشتند، علاوه بر بانک ها که حضورشان چشمگیر بود. شرکت هایی در زمینه صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، غلات، خدمات، صنایع سنگین و حوزه سلامت نیز در این جلسه حاضر بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید