دور دنیا

تغییر فاز قیمت درهم امارات؛ لیر و ریال عمان بر مدار افزایش/ درآمد گردشگری ترکیه رکورد زد

کدخبر: ۶۶۹۳۷۱
اقتصادنیوز: امروز بازار شاهد روند صعودی ارزها نسبت به روز گذشته است و لیر ترکیه عصر امروز 1760 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز سه شنبه افزایش 10 تومانی را داشته باشد.
تغییر فاز قیمت درهم امارات؛ لیر و ریال عمان بر مدار افزایش/ درآمد گردشگری ترکیه رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز، مسیر رو به رشد ترکیه در جذب گردشگران از نقاط مختلف جهان در سال 2024 هم تداوم داشته است و آمار اعلام شده از شمار بازدیدکنندگان از ترکیه در هفت ماه اول سال جاری، مهر تاییدی بر این مدعا زده است. تعداد گردشگران این کشور اوراسیا، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با 8.27 درصد افزایش به 28 میلیون و 978 هزار و 471 نفر رسید. بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در بازه زمانی ژانویه الی ژوئن سال جاری نیز 33 میلیون و 470 هزار و 576 گردشگر از ترکیه دیدن کردند.

در فهرست کشورهایی که در هفت ماه اول سال جاری بیشترین بازدیدکننده را از ترکیه داشتند، روسیه با 3 میلیون و 611 هزار و 218 توریست در رده اول، آلمان با 3 میلیون و 502 هزار و 628 هزار توریست در رده دوم و بریتانیا با 2 میلیون و 434 هزار و 333 توریست در رده سوم جای گرفتند.ایران و بلغارستان نیز رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.   

حضور گسترده گردشگران کشورهای مختلف جهان در ترکیه، نشان از پیشرفت صنعت گردشگری این کشور دارد که همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و در نیمه اول سال 2024، درآمدهای اقامتی با ثبت رکوردی جدید به بالاترین میزان خود دست یافته است. بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه، تعداد بازدیدکنندگانی که در نیمه اول سال از ترکیه خارج شده‌اند 25 میلیون و 107 هزار و 974 نفر بوده است و درآمد حاصل از آن در مدت مذکور به 23 میلیارد و 660 میلیون و 318 هزار دلار افزایش یافته است. بیش از 2.5 میلیارد دلار هزینه اقامت در ترکیه در نیمه اول سال نشان دهنده افزایش تعداد گردشگران و ظرفیت بالا است.

نکته جالب توجه این آمار، نزول جایگاه ایران در فهرست کشورهایی که بیشترین گردشگر را در ترکیه داشته اند، است؛ چرا که ایران پیش از این در رتبه اول تا سوم این فهرست قرار داشت. اما با تمام این تفاسیر ترکیه همچنان یکی از مقاصد پرطرفدار مسافران ایرانی برای گذراندن أوقات فراغت یا مهاجرت محسوب می شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد سفر کرده اید و بنا دارید تا راهی این کشور همسایه ایران شوید، بهتر است قبل از هر اقدامی از قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران مطلع شوید. ما در دور دنیای امروز سری به بازار ارز تهران زده ایم و آخرین قیمت ارزهای مورد معامله را مرور کرده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار 7 شهریور 1403

قیمت لیر ترکیه هم امروز در پایان معاملات بازار ارز تهران روندی خلاف روزهای گذشته تجربه کرد. لیر ترکیه عصر امروز 1760 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز سه شنبه افزایش 10 تومانی را داشته باشد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق خلف وعده نکرد و در حالی معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییر مسیر نداد و نقطه پایانی بر ثبات ارزش خود نگذاشت. ارزش واحد پول رسمی کشور همسایه ایران در پایان معاملات امروز به 45 تومان رسید.

ارز دینار

قیمت درهم امارات امروز

قیمت درهم امارات امروز نسبت به روز گذشته با افزایش تا 16 هزار و 200 تومان پیش رفت و این اسکناس 98 تومان گران شد.

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان در سمت افزایشی بازار قرار داشت و با تجربه رشد 940 تومانی، در مقایسه با روز گذشته 156060 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز به مانند ریال ساز افزایش را کوک کرد و 210 تومان گران شد. هر منات عصر امروز در 35210 به کار خود پایان داد.

نرخ امروز درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز با تغییر قیمت نسبت به عصر روز سه شنبه معامله شد. درام ارمنستان معاملات امروز را با نرخ 155 تومان بست تا رشد یک تومانی داشته باشد.

درام ارمنستان

قیمت لاری گرجستان امروز

قیمت لاری گرجستان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و نتوانست در مقابل جناح افزایشی بازار مقاومت کند. ارزش لاری امروز 130 تومان افزایش داشت و 22420 دست به دست شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی هم به مانند عمده ارزهای مورد معامله در بازار افزایش قیمت را تجربه کرد. هر رینگیت با رشد 100 تومانی، 13790 تومان معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت عصر امروز بات تایلند هم هفت تومان گران شد و 1754 تومان قیمت گذاشته شد تا ترکیب ارزهایی که امروز افزایش قیمت را تجربه کردند؛ تکمیل کند.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح افزایشی حکایت دارد و به جز دینار عراق که متوقف شد؛ سایر ارزها بر مدار افزایش حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید