سایپا طرح فروش جدیدی را در دستورکار قرار داد

نیسان آبی دست از سر بازار بر نمی‌دارد/ سنت شکنی سایپا برای تولید این خودروی خاطره‌ساز

کدخبر: ۶۶۹۹۳۸
اقتصادنیوز: سایپا در طرح فروشی جدید نیسان آبی،‌ خودروی خاطره ساز خود را واگذار می‌کند.
نیسان آبی دست از سر بازار بر نمی‌دارد/ سنت شکنی سایپا برای تولید این خودروی خاطره‌ساز

به گزارش اقتصادنیوز، دور جدید فروش نیسان آبی توسط زامیاد (شرکت زیر مجموعه خودروسازی سایپا) در دستورکار قرار گرفت. براساس اعلام نارنجی های جاده مخصوص قرار است در این عرضه نیسان دوگانه‌سوز آپشنال svd را به صورت فروش فوری در دسترس متقاضیان قرار دهند.

با توجه به فروش فوری، متقاضیان باید این خودرو را به صورت نقدی خریداری کنند. این طرح فروش از ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 11/1403/06 از طریق صفحه فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا آغاز می شود و مدیران فروش سایپا قصد دارند این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت فعال و در دسترس مشتریان قرار دهند.

بررسی اقتصادنیوز از قیمت بازاری نیسان دوگانه‌سوز آپشنال svd نشان می دهد این خودروی تجاری سبک با قیمتی حول و حوش ۶۴۰ میلیون تومان داد و ستد می شود. نارنجی های جاده مخصوص برای عرضه این خودروی تجاری به صورت فوری حدود ۵۸۴ میلیون تومان دریافت می کنند.

پیش بینی می شود با توجه به فاصله نزدیک به ۸۰ میلیون تومانی میان قیمت کارخانه و بازار و همچنین فروش فوری متقاضیانی که این روزها به دنبال خرید نیسان دوگانه‌سوز آپشنال svd هستند؛ مسیر خود را از سمت بازار به طرف این طرح فروش تغییر داده تا بتوانند خودروی مورد نظر خود را با قیمتی پایین تر از قیمت بازاری در اختیار بگیرند.

سال گذشته با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی از سوی سازمان ملی استاندارد، زمزمه هایی برای خروج نیسان آبی از خط تولید به گوش رسید. اخبار منتشر شده نشان می داد سازمان ملی استاندارد در مقطعی از شماره گذاری نیسان آبی جلوگیری کرد. اما مدیران زامیاد حاضر نشدند این محصول تجاری سبک خود را به موزه بفرستند.

نیسان آبی با ایجاد تغییراتی توانست مجوز ادامه تولید را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند. البته مدیران زامیاد به همین مساله نیز بسنده نکردند و سال گذشته خبر از تولید محصول جدید خود به نام نیسان اکستند دادند. به گزارش اقتصادنیوز، این خودرو به نسبت نیسان آبی پیشین تغییرات مختلفی را به خود دیده که شاید مهمترین آن تغییر رنگ از آبی به آبی کاربنی باشد.

زامیاد در سالهای پیش تلاش کرد سبد محصولی خود را به لحاظ رنگی متنوع کند، از این رو نیسان را علاوه بر رنگ آبی با رنگ‌های قرمز و سفید روانه بازار کرد اما این اقدام به مذاق مشتریان خوش نیامد و ایده مدیران زامیاد به نوعی شکست خورد. حال باید دید متقاضیان از نیسان اکستند با رنگ آبی کاربنی چه استقبالی می کنند. اما علاوه بر تغییر رنگ، این خودروی تجاری سبک تغییرات دیگری نیز به خود دیده است.

مهم‌ترین تغییر وانت نیسان اکستند نسبت به نسخهٔ قبلی، افزایش ۱۶ سانتی‌متری طول کابین است که این ویژگی از بیرون با ستون B پهن‌تر قابل‌مشاهده است. این افزایش طول کابین به‌منظور بهبود شرایط نشستن راننده و افزایش ایمنی سرنشینان صورت گرفته است. علاوه بر این، در داخل خودرو نیز به جای صندلی نیمکتی قبلی، از صندلی‌های مجزا برای راننده و سرنشین استفاده شده که از قابلیت تنظیم موقعیت صندلی و زاویه پشتی آن برخوردار است

وانت نیسان اکستند با نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر Z24 قدیمی تولید می‌شود که M24 پلاس نام دارد و از سال گذشته برای نسخه‌های معمولی وانت نیسان ارائه شد. این موتور با هدف مدیریت بهتر مصرف سوخت و کنترل آلاینده‌های خروجی از اگزوز، ضمن استفاده از کاتالیست جدید، پیاده‌سازی سیستم مدیریت موتور (EMS) و کالیبراسیون موتور با ECU جدید ساخت داخل، توسط مگا موتور تولید شده است. در موتور M24 پلاس از دریچه گاز برقی استفاده شده و مسیر برگشت سوخت از ریل به باک نیز حذف شده است. این تغییرات موجب می‌شود موتور M24 پلاس در قیاس با موتور Z24 کنترل دقیق‌تری برای میزان مصرف سوخت و آلایندگی داشته باشد که در نهایت باعث کاهش مصرف سوخت و ارتقاء استاندارد آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ می‌شود. وانت نیسان قدمتی حدود ۵۰ ساله دارد اما به نظر نمی رسد تولید آن متوقف شود. به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می رسد نارنجی های جاده مخصوص قصد ندارند بازار خودروهای تجاری سبک را به این راحتی به رقیب خود یعنی ایران خودرو واگذار کنند.

ایران خودرویی ها وانت آریسان ۲ را در خط تولید دارند اما نارنجی های جاده مخصوص علاوه بر انواع وانت نیسان آبی، وانت ۱۵۱ یا همان وانت پراید را نیز تولید می کند تا به نوعی دست بالا را در بازار خودروهای تجاری سبک داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید