خط و نشان تعزیرات حکومتی برای نانوایان گران‌فروش

کدخبر: ۶۷۰۰۹۷
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گران فروشی و کم فروشی را دو تخلف نانوایان اعلام کرد.
خط و نشان تعزیرات حکومتی برای نانوایان گران‌فروش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: عرضه نان بالاتر از قیمت مصوب به عنوان تخلف گران فروشی محسوب می‌شود و تخلف دیگر واحد‌های نانوایی کم فروشی است‌ زیرا برخی نانوایی‌ها وزن چانه و نان را کمتر از وزن مورد پیش بینی به مردم عرضه می‌کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تخلف دیگر واحد‌های نانوایی این است که نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می‌فروشند گفت: علی رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد ولی از به اجبار نان را دریافت می‌کند که این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است.

اسفنانی گفت: استفاده از دو دستگاه کارتخوان در واحد‌های نانوایی تخلف است و تعزیرات حکومتی با تمامی تخلفات در این صنف برخورد جدی خواهد کرد.

وی گفت: دولت فارغ از پرداخت یارانه به آرد به تازگی برای تامین و جبران خسارت یا تامین هزینه‌های نانوایی‌ها مصوب کرده به میزان پخت و فروش نان ۱۵ درصد به آن‌ها به صورت یارانه نقدی پرداخت کند و در حال حاضر ۴۰ درصد میزان فروش نانوایی‌ها یارانه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی افزود: نانوایی ها حرف حقی هم دارند زیرا در سه تا چهار سال گذشته قیمت نان در کشور تغییری نکرده زیرا سیاست دولت مبنی بر این بوده که قیمت حفظ شود و از طرفی کمبود درآمدی آن‌ها از طریق یارانه ترمیم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید