دور دنیا

صعود قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار عراق در جا زد/ استانبول شاهراه جهان شد

کدخبر: ۶۷۰۱۹۲
اقتصادنیوز: امروز قیمت‌ها در بازار روند صعودی را تجربه کرده است و لیر ترکیه در حالی میان معامله گران خرید و فروش شد که نسبت به روز گذشته رشد قیمت 20 تومانی را تجربه کرده است و 1770 تومان قیمت خورد.
صعود قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار عراق در جا زد/ استانبول شاهراه جهان شد

به گزارش اقتصادنیوز، کشورهای همسایه ایران در طی سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری در حوزه صنعت هوایی داشته اند و توانسته اند نقشی کلیدی در سفرهای هوایی جهان ایفا کنند. مانند استانبول که فرودگاه بین‌‌‌المللی آن در طی ۶ سال توانست به شاهراه اصلی جهان تبدیل و به‌‌‌عنوان بهترین نقطه اتصال فرودگاه‌‌‌های جهان معرفی شود؛ موضوعی که بدون شک نقش مهمی در جذب هرچه بیشتر گردشگر به مقاصد حاضر در کریدورهای هوایی دارد و مسافران می‌‌‌توانند فرصتی برای سفر به آن مقصد حتی در فاصله کوتاه یک روزه داشته باشند.

ترکیه، امارات، عربستان، عمان و قطر چهار همسایه ایران هستند که در چند سال اخیر از پتانسیل نقطه وصل فرودگاهی خود به دیگر فرودگاه‌‌‌های جهان استفاده کردند و با جذب مسافران کوتاه‌‌‌مدت زیادی به سوی خود،‌ اقتصاد گردشگری شان را رونق بخشیدند. به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد،‌ پایگاه خبری CNN در گزارش خود از بررسی موقعیت فرودگاه استانبول نشان می‌‌‌دهد، سالانه حدود 90 میلیون مسافر از این مرکز جهانی عبور می‌‌‌کنند که آن را به هفتمین فرودگاه شلوغ جهان تبدیل کرده و ظرفیت سالانه آن حدود 200میلیون مسافر هوایی است. این تردد زیاد می‌‌‌تواند برای صنعت هوایی جهان و به‌‌‌ویژه ترکیه مفید باشد، زیرا ترافیک هوایی در نیمه اول سال 2024 برای اولین بار از زمان شروع همه‌‌‌گیری کووید-19 از سطح سال 2019 فراتر رفته است.

موقعیت استراتژیک فرودگاه استانبول به‌‌‌عنوان نقطه اتصال اروپا و آسیا، این کشور را به مرکز حیاتی سفرهای هوایی بین‌‌‌المللی تبدیل کرده است. فرودگاه استانبول همچنین مقاوم‌‌‌ترین فرودگاه در جهان است که پس از همه‌‌‌گیری کرونا سریع‌‌‌تر از سایر فرودگاه‌‌‌های جهان خود را بهبود بخشید و توانست مسافران خود را به تعداد مسافران پیش از همه‌‌‌گیری در سال 2019 در جهان برساند. مرور وضعیت رو به رشد و مطلوب کشورهای همسایه ایران در حوزه حمل و نقل، جای خالی ایران را در چنین موقعیت های بیش از پیش یادآور می شود. نکته جالب توجه اینجاست که مسافران ایرانی همواره سهم قابل توجهی از تعداد مسافرانی که از طریق فرودگاه استانبول در حال تردد هستند،‌ دارد و اگر شما هم جزو افرادی هستید که به مقصد فرودگاه استانبول بلیت تهیه کرده اید و قصد سفر دارید، بهتر است پیش از عزیمت از آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران که موضوعی بسیار مهم در سفر محسوب می شود،‌ آگاه شوید.

قیمت لیر ترکیه امروز 11 شهریور 1403

لیر ترکیه امروز در حالی میان معامله گران خرید و فروش شد که نسبت به روز گذشته رشد قیمت 20 تومانی را تجربه کرده است و 1770 تومان قیمت خورد.

اقتصاد ترکیه

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار ارز تهران مسیر صعودی را در پیش گرفته است و با رشد 110 تومانی که تجربه کرد؛ 16315 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان هم امروز در بازار به مانند درهم امارات افزایش قیمت را تجربه کرده است و 157170 تومان نرخ گذاری شد. ارزش هر ریال نسبت به روز گذشته رشد هزار و 40 تومانی داشته است.

ریال عمان

قیمت دینار عراق در بازار

امروز همچنین قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار ثبات را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 45 تومان معامله شد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان مسیر صعودی را تجربه کرد و 33800 تومان خرید و فروش شد. هر منات با افزایش قیمت 230 تومانی رو به رو شده است.

منات آذربایجان

قیمت درام ارمنستان امروز

بازار امروز شاهد افزایش یک تومانی قیمت درام ارمنستان نسبت به روز گذشته است. ارزش هر درام امروز در بازار به 156 تومان رسید.

نرخ امروز لاری گرجستان

لاری گرجستان به مانند سایر ارزهای مرور شده مسیر افزایشی را پیش روی خود دید و رشد قیمت را تجربه کرد. هر لاری عصر امروز و در پایان مبادلات ارزی 22640 تومان خرید و فروش شد که 150 تومان افزایش قیمت داشته است.

آخرین قیمت بات تایلند

حال نوبت به مقاصد آسیایی دور دنیای امروز رسید؛ بات تایلند در جریان معاملات بازار 12 تومان گران شد و 1773 تومان قیمت گذاری شد.

بات تایلند

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی در بازار پیشروی کرد و 90 تومان ارزش گذاری شد تا نسبت به پایان معاملات روز گذشته، 13960 تومان معامله شود.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از صعود محسوس قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت داشت و به جز دینار عراق همه ارزها مسیر صعودی را تجربه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید