افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

کدخبر: ۶۷۰۵۴۷
اقتصادنیوز: داده‌‌های اعلام شده از روند تجارت کشور نشان می‌دهد، صادرات غیرنفتی کشور در ۵ ماهه سال‌جاری با افزایش ۱۰ درصدی به رقم ۲۱.۹ میلیارد دلار رسید.
افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رضوانی‌فر در خصوص واردات کالا به کشور در پنج ماه سال جاری به این نکته اشاره کرد که در این مدت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۷/۹۳ درصد و از حیث ارزش ۵/۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، «طلای خام» با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، «ذرت دامی» با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و »گوشی‌های تلفن همراه هوشمند» با ۸۹۳ میلیون دلار ۳ قلم عمده کالاهای وارداتی در پنج ماه سال جاری بوده‌اند.

به گفته رضوانی‌فر، بیشترین افزایش در بین ۱۰ قلم اول کالاهای وارداتی به «کنجاله سویا»، «طلا به اشکال خام» و «گوشت گاو» و بیشترین کاهش در ارزش نیز به «روغن دانه آفتابگردان»، «دانه سویا» و «برنج» اختصاص داشت.

از سوی دیگر براساس آمار گمرک متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای وارداتی در پنج ماه سال جاری یک هزار و ۶۷۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر صادرات نفت‌خام و کوره ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید