دور دنیا

توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ درهم عقب نشست/ پیوند اقتصادی آذربایجان و امارات عمیق شد

کدخبر: ۶۷۰۵۴۸
اقتصادنیوز: امروز بازار شاهد نوسان قیمت‌ها در محدوده رنج بود و قیمت درهم امارات شیب نزولی را در پیش گرفت و با تجربه کاهش 19 تومانی، 16306 تومان خرید و فروش شد.
توقف قیمت دینار عراق و لیر ترکیه؛ درهم عقب نشست/ پیوند اقتصادی آذربایجان و امارات عمیق شد

به گزارش اقتصادنیوز، امارات متحده عربی در راستای توافقات مهمی که طی سالیان اخیر با کشورهایی اروپایی برای لغو روادید شهروندانش داشت، تابستان سال گذشته با جمهوری آذربایجان برای تحقق این موضوع به توافق رسید. اتفاق جالب توجه و مهمی که نقش مهمی را در رونق گردشگری دو کشور ایفا کرده است. به گفته کارشناسان و طبق آمارهای رسمی اعلام شده، تردد گردشگران آذربایجانی به دبی در سال 2023، 69 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است. به گفته شهاب شایان، مدیر منطقه‌ای عملیات بین‌المللی در منطقه آسیا و اقیانوسیه دبی، این مسیر رشد تا سال 2024 ادامه داشت و تعداد گردشگران با افزایش 62 درصدی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. افزایش چشمگیری که نه تنها مهر تاییدی بر جذابیت فزاینده دبی در میان مسافران آذربایجانی زده است؛ بلکه نشانگر تأثیر مثبت مقررات ساده سفر و بهبود روابط دوجانبه در چند سال گذشته است. پرواز مستقیم بین دبی و باکو پیوندهای گردشگری بین دو کشور را بیشتر تقویت کرده است و همکاری کنونی آذربایجان و امارات در بخش گردشگری نشان دهنده تعمیق روابط و علاقه متقابل به تقویت مبادلات اقتصادی و فرهنگی است.

جذابیت دبی به عنوان یک مقصد گردشگری در سطح جهانی همچنان در حال رشد است. در سال 2023، دبی از 17 میلیون گردشگر خارجی استقبال کرد؛ روندی که تا سال 2024 ادامه داشت و امارات میزبان بیش از 9 میلیون بازدید کننده بین المللی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن بود که نشان دهنده افزایش 9 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است. دستاوردهای دبی در سطح جهانی شناخته شده است و این شهر برای سه سال متوالی مقام اول را در «جوایز انتخاب مسافران» به عنوان بهترین مقصد گردشگری به دست آورده است.

فارغ از این موضوع، جاذبه‌های جدید، مانند پارک موضوعی رئال مادرید که با همکاری پارک‌ها و استراحتگاه‌های رئال مادرید و دبی افتتاح شد، نشان دهنده تعهد دبی به نوآوری و سرگرمی است. این توسعه با برنامه اقتصادی دبی (D33) مطابقت دارد که هدف آن دو برابر کردن تولید ناخالص داخلی امارات تا سال 2033 است. اما جاذبه های امارات تنها مختص گردشگران آذربایجان نیست و بسیاری از مردم ایران هم در طی سالیان اخیر اوقات فراغت خود را در این کشور حاشیه خلیج فارس گذرانده اند. حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای سفر به دبی برنامه ریزی کرده اید، بهتر است پیش از همه اقدامات، با ما در دور دنیای امروز همراه شده و از آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران آگاه شوید.

قیمت درهم امارات امروز 13 شهریور 1403

قیمت درهم امارات امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران شیب نزولی را در پیش گرفت و با تجربه کاهش 19 تومانی، 16306 تومان خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق خلف وعده نکرد و در حالی معامله شد که نسبت به دو روز گذشته ثبات را تجربه کرد. ارزش واحد پول رسمی کشور همسایه ایران در پایان معاملات امروز 45 تومان بود.

ارز دینار

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه هم امروز در پایان معاملات بازار ارز تهران پا جای پای دینار عراق گذاشت و به سرنوشت روزهای گذشته آن دچار شد. لیر ترکیه عصر امروز 1770 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان در سمت کاهشی بازار قرار داشت و با تجربه افت 12 تومانی، در مقایسه با روز گذشته 157080 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز به مانند ریال عمان ساز کاهش را کوک کرد و 20 تومان ارزان شد. هر منات عصر امروز در محدوده 35440 به کار خود پایان داد.

نرخ امروز درام ارمنستان

کم نوسان‌ترین ارز بازار تهران امروز هم تنظیمات کارخانه خود بازگشت و با عدم تغییر قیمت نسبت به عصر روز دوشنبه معامله شد. درام ارمنستان معاملات امروز را با 156 تومان بست.

درام ارمنستان

قیمت لاری گرجستان امروز

قیمت لاری گرجستان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران پایین آمد و نتوانست در مقابل جناح کاهشی بازار مقاومت کند. ارزش لاری امروز 40 تومان کاهش داشت و 22600 دست به دست شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی هم به مانند عمده ارزهای مورد معامله در بازار افت قیمت را تجربه کرد. هر رینگیت با رشد 160 تومانی، 13800 تومان معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت عصر امروز بات تایلند هم 19 تومان ارزان شد و 1754 تومان قیمت گذاشته شد تا ترکیب ارزهایی که امروز کاهش قیمت را تجربه کردند؛ تکمیل کند.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح کاهشی حکایت دارد و ارزها به جز دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان که متوقف شدند؛ بر مدار کاهش حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید