اعلام آمار صادرات گوشت مرغ در سال 1403

کدخبر: ۶۷۱۳۶۲
اقتصادنیوز: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از صادرات ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون به کشورهای هدف خبر داد.
اعلام آمار صادرات گوشت مرغ در سال 1403

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علی ابراهیمی» امروز (یکشنبه) درباره وضعیت تولید و صادرات گوشت مرغ، افزود: در حال حاضر گوشت مرغ تولید داخل به کشورهای عراق، ترکمنستان، عمان، قطر و افغانستان صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: ماهانه نزدیک‌به سه‌هزار تن گوشت مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود.

افزایش نرخ مرغ زنده ارتباطی به میزان تولید ندارد

وی وضعیت تولید داخلی گوشت مرغ را مطلوب دانست و اظهار داشت: طی سه تا چهار ماه اخیر به دلیل افزایش جوجه ریزی و عرضه فراوان مرغ های منجمد وارداتی، بازار اشباع شد. بنابراین هر کیلوگرم مرغ زنده در واحدهای پرورشی زیر قیمت واقعی تولید یعنی کیلویی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان به فروش می رسید که همین امر باعث ضرر برخی تولیدکنندگان شد. این در حالی است که قیمت واقعی تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در اسفند سال گذشته کیلویی ۵۸ هزارتومان ارزیابی شده بود.

به گفته ابراهیمی، با توجه به کاهش قیمت گوشت مرغ در داخل کشور، صادرات این محصول موجب شد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی تصریح‌کرد: طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی به طور میانگین به ۶۱ هزار تومان رسید که این امر می تواند جلوی ضرر تولیدکنندگان را بگیرد.

این مقام صنفی درباره میزان جوجه ریزی گفت: در دوره‌ های قبلی میزان جوجه ریزی برای تنظیم بازار بین ۱۵۰ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شد که این مهم در دوره اخیر به ۱۴۴ میلیون قطعه رسیده است که علت این کاهش عرضه بالای مرغ منجمد وارداتی به بازار طی ماه های اخیر بوده است.

نهاده های مورد نیاز طیور تامین است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز طیور تامین است، افزود: کمبودی در این زمینه نداریم، اما با وجود اینکه کنجاله سویا زیر قیمت مصوب به فروش می رسد قیمت هر کیلوگرم ذرت افزایش یافته است.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم کنجاله سویا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است که زیر قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما ذرت کیلویی هشت‌هزار تومان بود که اکنون به حدود ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت جوجه یک‌روزه در مرز ۳۰ هزار تومان

ابراهیمی درباره نرخ جوجه یکروزه نیز گفت: پیش از این قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان بود که اکنون به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

خرید حمایتی ۵۰ هزار تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور افزود: طی ماه های اخیر شرکت پشتیبانی امور دام کشور حدود ۵۰ هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان خرید حمایتی کرده است.

وی اظهار داشت: مرغ خریداری شده توسط این شرکت ذخیره سازی و در زمان اوج مصرف به منظور تنظیم بازار به بازار داخلی عرضه می شود.

ابراهیمی تصریح‌کرد: طبق برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، جوجه ریزی طبق روال ماه‌های گذشته انجام خواهد شد تا قیمت در بازار مصرف منطقی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید