مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

اروپا در برابر 75 میلیون دست لباس چینی+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۱۳۹۴
اقتصادنیوز: روزنامه دنیای اقتصاد در هفدهم شهریور ماه 1384 طی گزارشی خبر داد که چینی‌ها بین اقتصادگردانان اروپا تفرقه انداختند و اروپا در برابر 75 میلیون دست لباس چینی قرار گرفته است.
اروپا در برابر 75 میلیون دست لباس چینی+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، خرداد ماه امسال بود که خبری مبنی بر اینکه خودروسازان چینی در دل اروپا رخنه کرده‌اند، منتشر شد. در واکنش به این اقدام چینی‌ها، دولت‌های اروپایی رقابت خود را برای گرفتن سهمی از تولید و مشاغل جدید تشدید کردند. سلطه چینی‌ها در بازارهای جهانی مساله امروز نیست و دنیای اقتصاد در چنین روزهایی در سال 84 از گرفتار آمدن اروپا در برابر 75 میلیون لباس چینی خبر داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «محصولات نساجی چین از بلوز گرفته تا باقی لباس همه در بندرها و مرزهای اروپا متوقف شده ‌ند. علت این است که حجم لباس‌های وارد شده از حد مجاز واردات که در ماه ژوئن مورد توافق اتحادیه اروپا و چین قرار گرفته بود، متجاوز شده است.

خرده‌فروشان ادعا می‌کنند در حالی که تنها چند ماه فرصت داشتند که خود را برای سهمیه‌بندی جدید آماده سازند تولیدکنندگان منسوجات اروپا یک دهه فرصت داشتند برای محدودسازی صادرات منسوجات کشورهای در حال توسعه آماده شوند.

خرده‌فروشان اروپایی ماه‌ها قبل سفارش کالاهای پاییزی خود را داده بودند و با عصبانیت از کمیسیون اتحادیه اروپا یعنی قوه مجریه این اتحادیه، شکایت کرده‌اند. آنها گفته‌اند اگر ممنوعیت ورود این کالاها لغو نشود، خرده‌فروشان به سمت ور شکستگی سوق داده می‌شوند.».

1-(4)

11 (2)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید