وعده رئیس بانک مرکزی به زوج‌های جوان درباره پرداخت وام ازدواج+ فیلم

کدخبر: ۶۷۱۷۹۰
رئیس بانک مرکزی گفت: تا پایان سال 200 همت تسهیلات ازدواج و فرزند تکلیف شده پرداخت می شود.
وعده رئیس بانک مرکزی به زوج‌های جوان درباره پرداخت وام ازدواج+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بانک مرکزی، محمد رضا فرزین پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را عامل گسترش شمولیت مالی در کشور دانست و با اشاره به کاهش ضریب جینی در این باره گفت: قانون بودجه حدود 144 همت پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی تکلیف کرده است .آمار ها نشان می دهد تا 18 شهریور 75.6 همت تسهیلات  ازدواج به 227 هزار نفر پرداخت شده است. یعنی تاکنون 53 درصد تسهیلات تکلیف شده پرداخت شده و 111 درصد تکالیف محقق شده است. اما متقاضیان در صف ۳۵۵ هزار نفر است. 

وی با اشاره به تکالیف و انتظاری که در این باره از نظام بانکی وجود دارد فراتر از منابع موجود در شبکه بانکی است و ممکن است دستیابی به اهداف پیش بینی شده در مورد نقدینگی و تورم را دچار مشکل کند تاکید کرد: در همین باره دیروز نامه ای به رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نوشته و ارسال کردیم تا در اولین فرصت با تشکیل جلسه در مجلس، موضوع تسهیلات تکلیفی مربوط به موضوع ازدواج و فرزند، آخرین گزارش ها و اقدامات مربوطه و منابع مالی لازم را در این باره مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: به هر حال بانک مرکزی تکلیف قانونی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند را به شبکه بانکی ابلاغ کرده و شبکه بانکی نیز عددی را که در قانون دیده شده را می پردازد اما این عدد پاسخگوی نیازهای متقاضیان نیست و باید فکر جدیدی در این باره بشود.

فرزین با اشاره به اینکه بانک مرکزی در یک ماه گذشته جلسات مختلفی برگزار کرده تا تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزند در دستور کار قرار گیرد افزود: تا پایان سال 200 همت تسهیلات ازدواج و فرزند تکلیف شده پرداخت می شود و با برنامه های بانک مرکزی و همکاری بانک ها از این ارقام نیز فراتر می رویم ولی با توجه به تعداد بالای متقاضیان در صف و متقاضیان آتی پرداخت این تسهیلات نیازمند 800 همت منابع مالی است که از توان شبکه بانکی خارج است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید