دور دنیا

قیمت درهم امارات و لیر ترکیه بر مدار کاهش/ شناسایی 5 کشور محبوب ایران در حوزه تجارت

کدخبر: ۶۷۱۸۸۶
اقتصادنیوز:‌ بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و قیمت درهم امارات 16233 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته 21 تومان ارزان شده است.
قیمت درهم امارات و لیر ترکیه بر مدار کاهش/ شناسایی 5 کشور محبوب ایران در حوزه تجارت

به گزارش اقتصادنیوز، بیشترین مبادلات تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی متمرکز بر پنج کشور بوده است که همگی جزو همسایگان ایران به شمار می‌آیند. براساس آنچه گمرک ایران به تازگی اعلام کرده است، بیشترین میزان مبادلات تجاری غیرنفتی ایران در ۵ ماهه سال جاری به «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «عراق»، «پاکستان» و «عمان» اختصاص داشته است که ۲۴ میلیارد دلار از حجم کل مبادلات تجاری غیرنفتی ایران بر‌آورد شده است. با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت، از مجموع مبادلات تجاری غیر نفتی ایران با ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ۳۳.۶ میلیون تن به ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار به صادرات اختصاص یافته است.

صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ۵ ماهه سال جاری به لحاظ وزن ۸ درصد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است. نکته جالب توجه اما اینجاست که مراودات ایران با پنج کشور یاد شده تنها به حوزه تجارت ختم نمی‌شود و حوزه‌های دیگری مانند صنعت گردشگری را هم در بر می‌گیرد. براساس آمارهای منتشر شده هر پنج کشوری که ایران بیشترین مبادله تجاری را با آن‌ها در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دارد،‌ در صدر فهرست پرترددترین مقاصد مسافران ایرانی در سال‌های اخیر هستند. در واقع بهبود وضعیت اقتصادی و روابط مطلوب تجاری می‌تواند زمینه‌ساز شکل گیری و توسعه روابط در حوزه‌های دیگر هم شود و پیشرفت و توسعه اقتصادی کمک کند. مروری بر مبادلات تجاری ایران و کشورهای همسایه فرصتی را فراهم کرد تا به آخرین قیمت ارز رسمی این کشورها در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

نرخ امروز درهم امارات در بازار ۲۰ شهریور 1403

قیمت درهم امارات هم امروز را در حالی سپری کرده است که افت نسبی را تجربه کرد و در حالی عصر امروز 16233 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته 21 تومان ارزان شده است. 

امروز همچنین نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا به 3.67 رسیده است.

آخرین قیمت ریال عمان

قیمت ریال عمان هم امروز به مانند واحد پول رسمی سایر کشورهای عربی در بازار ارز تهران عقبگرد نسبی را تجربه کرده است. هر ریال در حالی شاهد پایان معاملات بود که 200 تومان ارزان و 155420 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز معاملات بازار ارز تهران برای دینار عراق در حالی گذشت که ثبات قیمت را تجربه کرد. هر دینار امروز در حالی بین معامله گران بازار دست به دست شد که 45 تومان قیمت گذاری شد.

دینار عراق

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

امروز قیمت لیر ترکیه هم سرنوشتی جز کاهش را برای خود متصور ندید و در حالی شاهد آغاز و پایان مبادلات ارزی معامله گران بود که نسبت به روز گذشته، 10 تومان کاهش پیدا کرد و 1750 تومان معامله شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز به 0.031 رسیده است.

قیمت امروز منات آذربایجان

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از عقب نشینی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته داشت، هر منات در حالی امروز خرید و فروش شد که افت قیمت 40 تومانی را تجربه کرده و 35070 تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

آخرین قیمت درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان  سیر کاهشی را دنبال کرده است و با افت ارزش یک تومانی در مقایسه با روز پیش، 154 تومان خرید و فروش شود.

نرخ امروز لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز با پیروی از روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران 22330 تومان ارزش گذاری و معامله شد. هر لاری عصر امروز 30 تومان افت قیمت را تجربه کرده بود.

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند خلاف جو حاکم بر بازار ارز تهران، بر مدار افزایش حرکت کرد و در حالی معاملات را سپری و به پایان رساند که یک تومان بالا رفت و 1771 تومان معامله شد.

بات تایلند

آخرین قیمت رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت؛ واحد پول رسمی کشور مالزی هم امروز 13 تومان گران شد و در پایان فعالیت بازار در حالی خرید و فروش شد که نسبت به روز پیش، 13740 تومان نرخ گذاری شود.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران امروز حکایت از کاهش عمده قیمت ارزها در مقایسه با روز گذشته دارد. معامله گران درباره علت بی‌رمقی بازارها و ناکامی قیمت‌ها در عبور از سطوح مقاومتی سه دیدگاه دارند. بر اساس دیدگاه اول، تابستان امسال بازار اوراق خزانه بود و تا تمام شدن این بازار، قیمت ارز و سکه نمی‌تواند رشد داشته باشد. دیدگاه دوم روی تزریق بازارساز مانور می‌دهد. بر اساس این دیدگاه تا قیمت درهم امارات به مرز مقاومت نزدیک می‌شود بازارساز شروع به تزریق می‌کند. این دسته تصور می‌کنند چپ بازارساز با برداشت 8 میلیاردی که از صندوق ذخیره ارزی رخ داده پر است. دیدگاه آخر معتقد است اثر فاندهای سیاسی فعلا از سر بازار کم شده و فعلا قیمت‌ها جان افزایش ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید