جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن را بشناسید/ جزئیات درخواست مسعود پزشکیان از رئیس جدید

کدخبر: ۶۷۲۰۱۶
اقتصادنیوز: بعد از آنکه جبارعلی ذاکری به سمت مدیرعاملی شرکت راه‌آهن ایران منصوب شد، مسعود پزشکیان درخواست خود را از مدیرعامل جدید اعلام کرد.
جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن را بشناسید/ جزئیات درخواست مسعود پزشکیان از رئیس جدید

به گزارش اقتصادنیوز، در جلسه روز یکشنبه 18 شهریورماه، جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سوی فرزانه وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رأی هیات وزیران به این سمت منصوب شد.

مسعود پزشکیان در این جلسه از ذاکری خواست با یافتن راهکارهای خلاقانه و نوآورانه بر مشکلات موجود در مسیر ارتقای کارآمدی، بهره‌وری، کیفیت خدمات‌رسانی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات مجموعه‌های تحت مدیریت خود بکوشد. به گزارش اقتصادنیوز، پزشکیان در این باره گفت: «بنای ما در دولت چهاردهم این است که فارغ از انتصاب افراد به جناح‌ها و احزاب، توانمندترین افراد را برای مدیریت شرکت‌ها و مجموعه‌های زیر نظر دولت و نیز عضویت در هیئت مدیره‌ها انتخاب کنیم.»

رئیس جمهوری همچنین تاکید کرد که «شرکت‌های دولتی باید سودده باشند و اگر شرکتی به هر دلیل سودآور نیست، باید تعیین تکلیف یا تعطیل شود.» وی همچنین از جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواست در اجرای پروژه‌های این بخش به تکلیف سند چشم‌انداز در رساندن کشور به جایگاه اول منطقه به طور جدی توجه شود، چرا که اگر یک مسیر ریلی با مصالح و ماشین‌آلات قدیمی اجرا شود، باعث اتلاف توأمان زمان، منابع کشور و افزایش فاصله ما با رقبای منطقه‌ای خواهد شد.

جبارعلی ذاکری کیست؟ 

به گزارش اقتصادنیوز، جبارعلی ذاکری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت است و پیش از این معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و معاون ساخت راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت را بر عهده داشت. او متولد سال 1349 و دارای رتبه علمی دانشیاری است. بر اساس این گزارش، جبارعلی ذاکری مدرک دکتریی تخصصی مهندسی عمران را از دانشگاه چین، مدرک فوق لیسانس و لیسانس مهندسی عمران را از دانشگاه تبریز کسب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، ذاکری در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و در زمان وزارت منصور غلامی در وزارت علوم، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید