پرداخت 1705 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران این استان

کدخبر: ۶۷۲۱۹۱
اقتصادنیوز: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: کشاورزان گندمکار مازندرانی بیش از یک هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان از مطالبات خود را از دولت دریافت کردند.
پرداخت 1705 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عباسعلی وفائی نژاد ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، تاکنون معادل ۹۳ درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار مازندرانی پرداخت شد و باقیمانده مطالبات نیز به زودی به صورت متمرکز و کشوری به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل غله مازندران گفت: کشاورزان استان از ابتدای خرداد بیش از ۱۰۵ هزارتن گندم به ارزش حدود یک هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان را تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران دادند.

مازندران سه هزار روستا و آبادی دارد که بنا به اعلام اداره کل امور روستایی استانداری مازندران براساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵ جمعیت روستایی در کشور ۲۶ درصد است که این رقم برای مازندران ۴۶.۴ درصد است.

استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار حدود هشت میلیون تن، حدود ۱۱درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

بر اساس آمارهای رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند، بسیار مهم و حساس است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید