کمبود مسکن در چین بحران ساز شد

کدخبر: ۶۷۲۵۲۴
اقتصادنیوز: کمبود مسکن در چین برای نهمین سال پیاپی ادامه پیدا کرد.
کمبود مسکن در چین بحران ساز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اداره آمار ملی چین امروز شنبه اعلام کرد: بهای خانه‌های جدید در ۷۰ شهر این کشور برای پانزدهمین ماه متوالی به کمتر از ۵.۷ درصد نسبت به قیمت سال قبل کاهش یافت. این کاهش شدیدتر و بزرگترین اُفت ماهانه از می ۲۰۱۵ ( اردیبهشت/ خرداد ۱۳۹۴) محسوب می‌شود.

به گزارش این نهاد چینی، قیمت مسکن در شهرهای پکن، شانگهای، گوانگ‌جو و شنجن که به عنوان شاخصی برای رشد اقتصادی این کشور در نظر گرفته می‌شوند، در ماه گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت.

همچنین کاهش بهای مسکن جدید در شهرهای تیانجین، دالیان و ووهان به ۰.۷ درصد رسیده است. این درحالی است که ۳۵ شهر کوچک چین از جمله یانگجو، هوئیجو و دالی در ماه گذشته شاهد کاهش ۰.۸ درصدی بوده‌اند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که بانک مرکزی چین برای بازگرداندن اعتماد به بازار، تسهیلات ۳۰۰ میلیارد یوانی (معادل ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار آمریکا) برای خرید خانه‌های فروخته نشده به سازندگان اعطا کرده است.

این گزارش نگرانی‌ها درباره رکود بازار مسکن چین را تشدید و احتمال کاهش نرخ‌های بهره وام مسکن از سوی پکن برای تحریک تقاضا یا کاهش فشار بازپرداخت وام‌ها را افزایش خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید