فروش۴ همت از اوراق تبعی تامین مالی بازار سرمایه

کدخبر: ۶۷۲۵۸۰
اقتصادنیوز: مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بخشی از اقدامات ثبات‌آفرین سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق، اعلام‌کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه پنج همت اوراق تبعی تامین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بیش از چهار همت آن به فروش رفت.
فروش۴ همت از اوراق تبعی تامین مالی بازار سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «قادر معصومی خانقاه» با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام شد تا برخی از مشکلات و ریسک‌های مترتب بر بازار مدیریت شود، افزود: اخذ موافقت بانک مرکزی با برخی از پیشنهادهای سازمان بورس، تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی در هیات عالی بانک مرکزی برای حمایت از بازار و همکاری مناسب شبکه بانکی برای واریز وجوه، از جمله اقداماتی بودند که برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: همچنان پیگیری‌ها بابت دریافت مبالغ باقی مانده ادامه دارد.

وی تصریح‌کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه پنج هزار میلیارد تومان اوراق تبعی تامین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بیش از چهار هزار میلیارد تومان آن به فروش رفت.

افزایش ضریب اعتباری سهام

معصومی خانقاه با اشاره به افزایش ضریب اعتباری سهام، اعلام کرد: مصوبه هیات مدیره مبنی بر افزایش ضریب از ۷۰ به ۷۵ اخذ، ابلاغ و اجرایی شد و این موضوع به کاهش فشار از طرف شرکت‌های کارگزاری به مشتریان اعتباری بابت فروش سهام و همچنین افزایش نصاب اعتبارگیری منجر شد.

وی به انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای با مشارکت ۳۲ ناشر بورسی، ۲۰ ناشر فرابورسی و صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران با پرتفوی حداکثر پنج میلیارد ریالی، تاکید کرد و گفت: سازمان بورس مجوز تسهیل‌گری لازم بابت انتشار این اوراق را صادر و اقدامات لازم توسط صندوق تثبیت انجام شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان‌کرد: همچنین پیگیری‌های متعدد از طرف شرکت‌های بورس تهران و فرابورس ایران انجام و سبب ارسال مدارک و مستندات توسط تعدادی از ناشران بورسی و فرابورسی شد.

خبر مرتبط
بورس در زمان مدیریت عشقی چگونه سقوط کرد؟+ فیلم

اقتصادنیوز: بازدهی شاخص کل تا پیش از مجید عشقی حداقل به اندازه بازدهی دلار ثبت شده بود اما در این دوره دلار بیش از ۱۲۰ درصد و شاخص کل حوالی ۵۰ درصد بازدهی داشته است. که بدترین بازدهی ثبت شده در ادوار گذشته بوده است.

تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

وی به تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: این امر سبب کاهش فشار فروش از طرف این صندوق‌ها و ایجاد انگیزه خرید در برخی از آن‌ها شد.

معصومی خانقاه ضمن درخواست از بانک‌ها و ناشران بورسی و فرابورسی واجد شرایط برای همکاری بیشتر و سریع‌تر، گفت: از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه درخواست همراهی در پیگیری و اجرای کامل این موارد را داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید