دور دنیا

نوسان افزایشی قیمت لیر ترکیه و درهم؛ دینار عراق صعود کرد/ معرفی 3 مقصد محبوب گردشگران در آذربایجان

کدخبر: ۶۷۴۸۵۴
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و لیر ترکیه در ساعات پایانی امروز 1770 تومان قیمت گذاری شد.
نوسان افزایشی قیمت لیر ترکیه و درهم؛ دینار عراق صعود کرد/ معرفی 3 مقصد محبوب گردشگران در آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز، بازارها و حراجی‌های بزرگ همواره تخفیف که در میان مردم جهان به نام «اوت لت‌ها» شناخته می‌شوند، همواره یکی از محبوب‌ترین نقاط هر شهری برای گردشگران هستند و بسیاری از افراد پیش از آغاز سفر، فهرستی از این اماکن شلوغ و پرتردد را تهیه می‌کنند تا در اولین فرصت سری به این بازارهای جذاب بزنند. در دور دنیای امروز بنا داریم سری به چند بازار و حراجی معروف باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بزنیم که همواره یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان در طول سال است. اولین و مهم‌ترین مرکز خرید باکو، پورت (Port Baku Mall) نام دارد که از آن با عنوان بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مرکز خرید این شهر یاد می‌شود. این مرکز خرید که مساحتی حدود ۳۲ هزار مترمربع دارد و در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است؛ بیش از ۳۰۰ برند مشهور جهان را در خود جای داده است. یکی دیگر از بهترین مراکز خرید باکو که همواره میزبان توریست‌هاست، مرکز خرید ۲۸ مال است که به ایستگاه مترو نزدیک است و بیش از ۷۰ برند محلی و بین‌المللی در آن دارای شعب هستند. مرکز خرید گنجلیک (Ganjlik Mall) سومین مرکز خرید مشهور باکو است که بیشتر به واسطه معماری جذاب و منحصر به فرد خود در کانون توجه گردشگران قرار دارد. این مرکز خرید با بیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف، انواع مختلف محصولات با کیفیت و متنوع را برای خریداران ارائه می‌دهد.

اما اگر بنا دارید تا در کنار تجربه خرید جذاب از برندهای جهانی، لحظات خاطره‌سازی را هم تجربه کنید، بهتر است وقت را تلف نکنید و مستقیم به خیابانی مراجعه کنید که بسیاری از مسافران باکو در خاطرات خود از جذابیت‌های آن گفته و نوشته‌اند، خیابانی شناخته شده که در سال ۱۸۶۴ احداث شده است و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف و مراکز خرید باکو شناخته می‌شود؛ خیابان نظامی. این خیابان همواره لیست گردشگران ایرانی قرار دارد و بسیاری از افراد برای خرید سوغاتی به این خیابان 3.5 کیلومتری که تردد وسایل نقلیه در آن ممنوع است مراجعه می کنند. حال که بر مهم‌ترین مراکز خرید پایتخت آذربایجان مروری داشته‌ایم، خالی از لطف نیست که نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم که یکی از مهم‌ترین موضوعات در هر سفری محسوب می‌شود.

قیمت منات آذربایجان امروز 3 مهر 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب افزایشی را خلاف روز گذشته تجربه کرد و با صعود 420 تومانی که داشته است، 35580 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

منات آذربایجان

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان امروز افزایش نامحسوس قیمت را در محدوده رنج تجربه کرد و 156 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد تا نسبت به روز گذشته رشد یک تومانی داشته باشد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 20 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1770 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار در بازار ارز تهران خلاف روند روزهای اخیر که حکایت از ثبات قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ افزایش قیمت را تجربه کرد و با یک تومان رشد، 46 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افزایش ارزش هزار و 840 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 157680 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 122 تومان بالا رفت و به 16622 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند صعودی حاکم بر ارزها، پیشروی کرد. هر لاری عصر امروز 22380 تومان قیمت خورد تا افزایش ارزش 210 تومانی را تجربه کرده باشد.

لاری گرجستان

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار رشد حرکت کرده و 34 تومان بالا رفته است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1845 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی تسلیم جناح افزایشی در بازار ارز تهران شد و در حالی معاملات را به پایان رساند که 170 تومان گران و 14400 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات سومین روز مهر پیام آور خبری تازه برای معامله گران بود و خلاف مسیر نوسانات قیمت ها در چند گذشته، جناح افزایشی بر بازار حاکم شد و قیمت ها مسیر صعودی را در پیش گرفتند؛ تغییر روندی که در پی افزایش قیمت دلار در بازار تهران و هرات اتفاق افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید