مجوز ترخیص خودروهای سواری از این گمرک صادر شد

کدخبر: ۶۷۴۹۶۴
اقتصادنیوز با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، گمرک منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به فهرست گمرکات تخصصی ترخیص خودروهای سواری اضافه شد.
مجوز ترخیص خودروهای سواری از این گمرک صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «غلامحسین نوحی» مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) با اعلام این خبر گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی با وجود داشتن بزرگ‌ترین ظرفیت‌های انبار خودرو و محوطه‌های لازم در این زمینه به تسهیل واردات خودرو کمک خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: در پی درخواست شرکت‌ها، تجار و بازرگانان فعال در حوزه خودرو و پیگیری این گمرک، مجوز انجام تشریفات گمرکی برای واردات خودرو از سوی گمرک ایران از طریق گمرک منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) صادر شد.

همچنین «بهزاد زینالی» مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی در این زمینه اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی نزدیک‌ترین منطقه آزاد به پایتخت و دارای بزرگترین ظرفیت فضای انبار کالا در سطح گمرکات تهران است.

وی افزود: با عنایت به سرمایه‌گذاری زیربنایی مناسب که با تصمیم هیات‌مدیره شهر فرودگاهی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این منطقه انجام شده و همچنین حضور فعال شرکت‌های خصوصی که با جدیت در حال گسترش روزافزون است، استقبال گسترده‌ای از سوی تجار برای ترانزیت انواع کالاهای تجاری به گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی انجام شده است. از طرفی با در نظر گرفتن قرارگیری منطقه آزاد شهر فرودگاهی در پایتخت و نزدیکی آن به مراکز و دفاتر تجاری می‌توان به موقعیت استراتژیک این منطقه و پتانسیل‌های اقتصادی و لجستیک آن پی برد.

زینالی ادامه‌داد: به منظور گسترش بیشتر فعالیت‌های شهر فرودگاهی و استفاده از حداکثر استعداد و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد و همچنین کاهش محموله‌های حجیم وارداتی شامل خودروهای سواری و کامیون‌های کشنده به گمرکات داخل شهر تهران، پیشنهاد شد که گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی به گمرک تخصصی ترخیص خودروهای سواری و کامیون‌های کشنده تبدیل شود.

خبر مرتبط
تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرک اعلام شد+ جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص۲۲ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در شش ماه اول امسال خبر داد.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار و اهدافی که در آینده برای شهر فرودگاهی پیش‌بینی شده است، باید گمرگ منطقه آزاد را بیشتر توسعه دهیم؛ به همین دلیل بعد از موضوع راه‌اندازی اتاق فلزات گران‌بها که بعد از ۱۲ سال در کشور اتفاق افتاد، موضوع ترخیص خودرو نیز با خواست شهر فرودگاهی و پیگیری مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی و ضمن مکاتباتی که «سعید چلندری» مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر فرودگاهی با ریاست گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام داد تایید شد.

این مسئول گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، گمرک ایران، منطقه آزاد شهرفرودگاهی را گمرک تخصصی خودرو معرفی و می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده خودروهایی با پلاک منطقه آزاد جهت تردد در داخل محدوده منطقه آزاد و به‌ویژه خودروهای خدماتی و فرودگاهی برای باند فرودگاه خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی گفت: مراحل و شرایط ترخیص هیچ تفاوتی با دیگر گمرکات ندارد و از آنجایی که این کالا وارد سرزمین اصلی می‌شود، بر اساس ماده ۲ قانون گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوبه سال ۱۳۹۰، گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و ورود هر کالایی به کشور از طریق شهر فرودگاهی نیز باید از همین مجرا انجام شود.

گفتنی است در حال حاضر محوطه پنج هکتاری گمرک منطقه آزاد به صورت موقت برای این موضوع اختصاص داده شده و فعال است. شایان ذکر است ۲ محل ۲ هکتاری و ۳.۵ هکتاری نیز به منظور انبار اختصاصی خودرو در نظر گرفته شده است که پس از تایید مدیرعامل و هیات مدیره به صورت دائم به این مهم اختصاص خواهد یافت.

خبر مرتبط
جزئیاتی درباره واردات شمش طلا به ایران/ طلا در کدام فرودگاه و گمرک ترخیص می‌شود؟

اقتصادنیوز: طبق اعلام گمرک واردات شمش طلای استاندارد در 6 ماهه سال جاری به 42.8 تن رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید