سامانه جدید هوشمند گمرک راه‌اندازی شد/ سازوکار فرآیند احراز هویت صاحبان کالا بررسی شد

کدخبر: ۶۷۴۹۸۶
اقتصادنیوز: مراحل مختلف فرایند احراز هویت صاحبان کالا، در نشست شورای راهبری استقرار سامانه جدید گمرک هوشمند با حضور «محمد رضوانی‌فر» معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران بررسی شد.
 سامانه جدید هوشمند گمرک راه‌اندازی شد/ سازوکار فرآیند احراز هویت صاحبان کالا بررسی شد

به گزارش اقتصادنیوط به نقل از ایرنا، در پی آغاز به کار و جایگزینی سامانه جدید گمرک هوشمند با سامانه قبلی، اعضای شورای راهبری سامانه جدید این بار به‌منظور بررسی ساز و کار احراز مالکیت، هویت و صلاحیت کاربر سیستم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست همچنین تمهیدات لازم در دوره گذار از سامانه قبلی (موسوم به epl) به سامانه جدید و چگونگی انتقال داده های سامانه قبلی به سامانه جدید تبادل نظر شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این نشست بر ضرورت پایش و اصلاح مداوم سامانه، نگاه رو به جلو و تسهیل در امور خدمت گیرندگان تاکید کرد.

خبر مرتبط
مجوز ترخیص خودروهای سواری از این گمرک صادر شد

اقتصادنیوز با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، گمرک منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به فهرست گمرکات تخصصی ترخیص خودروهای سواری اضافه شد.

شایان ذکر است نشست‌های مستمر شورای راهبری سامانه جدید گمرک هوشمند به طور منظم عملکرد این سامانه را در مراحل مختلف و به دقت مورد پایش قرار داده است.

این سامانه به تازگی در گمرک غرب تهران به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید