دور دنیا

فرمان ایست به قیمت لیر ترکیه و دینار عراق؛ درهم تغییر مسیر داد/ ایران مشتری امارات شد

کدخبر: ۶۷۶۱۷۷
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت اغلب قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است اما لیر ترکیه ثبات را تجربه کرد و 1780 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.
فرمان ایست به قیمت لیر ترکیه و دینار عراق؛ درهم تغییر مسیر داد/ ایران مشتری امارات شد

به گزارش اقتصادنیوز، عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران در پنج ماه نخست سال 1403 به تازگی از سوی گمرک معرفی شدند و براساس آن «امارات متحد عربی»، «چین»، «ترکیه»، «آلمان»، «هند»، «فدارسیون روسیه»، «هنگ‌کنگ»، «هلند»، «سوئیس» و «ایتالیا» ترکیب صادرکنندگان اصلی به ایران را تشکیل می‌دهند. طبق داده های منتشر شده، ارزش تجارت خارجی کشور (کالاهای غیرنفتی) در مدت زمان یاد شده، به 48 میلیارد و 250 میلیون دلار رسیده و حجم تجارت هم برابر با 76 میلیارد و 200 میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش و وزن رشد داشته است.

در پنج ماه نخست امسال، بیشترین واردات از «امارات متحده عربی» به ارزش 8 میلیارد و 73 میلیون دلار صورت گرفته است تا امارات به عنوان یکی از پایگاه‌های صادراتی و شاهراه تجاری به بسیاری از کشورها، در مراودات تجاری ایران هم نقش مهمی را ایفا کند. به گزارش اقتصادنیوز، نکته جالب توجه اینجاست که ایران هم سال گذشته بیشترین کالا را از این کشور وارد کرده است. بر اساس آمار اعلام‌شده، پس از امارات، «چین» با 6 میلیارد و 899 میلیون دلار، «ترکیه» با 3 میلیارد و 872 میلیون دلار، «آلمان» با صادرات یک میلیارد و 19 میلیون دلار و «هند» با 733 میلیون و 900 هزار دلار در میان پنج کشور اول مبداء واردات در پنج ماه ابتدایی سال جاری به ایران قرار داشته‌اند. نکته مهم درباره فهرست کشورها یاد شده این است که از میان پنج کشور اول واردکننده به ایران، دو کشور امارات و ترکیه در فهرست پرتکرارترین مقاصد گردشگری ایرانیان هم حضور دارند؛ موضوعی که تا حدودی نشانگر توسعه مراودات ایران و کشورهای یاد شده در حوزه های مختلف است. حال که مروری بر شرکای تجاری ایران داشته ایم، سری هم به بازار ارز تهران بزنیم و از آخرین قیمت ارز رسمی این کشورها مطلع شویم.

قیمت درهم امارات امروز 9 مهر 1403

قیمت درهم امارات امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران شیب صعودی را در پیش گرفت و با تجربه رشد 80 تومانی، 16642 تومان خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق خلف وعده نکرد و در حالی معامله شد که نسبت به روز گذشته ثبات را تجربه کرد. ارزش واحد پول رسمی کشور همسایه ایران در پایان معاملات امروز 46 تومان بود.

ارز دینار

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه هم امروز در پایان معاملات بازار ارز تهران پا جای پای دینار عراق گذاشت و به سرنوشت روزهای گذشته آن دچار شد. لیر ترکیه عصر امروز 1780 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان در سمت افزایشی بازار قرار داشت و با تجربه رشد 700 تومانی، در مقایسه با روز گذشته، 159330 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز به مانند ریال عمان ساز افزایش را کوک کرد و 150 تومان گران  شد. هر منات عصر امروز در محدوده 35950 به کار خود پایان داد.

نرخ امروز درام ارمنستان

کم نوسان‌ترین ارز بازار تهران امروز هم تنظیمات کارخانه خود بازگشت و با عدم تغییر قیمت نسبت به عصر روز یکشنبه معامله شد تا پس از دینار و لیر ترکیه، سومین ارز بدون تغییر در جریان معاملات امروز باشد. درام ارمنستان معاملات امروز را با 158 تومان بست.

درام ارمنستان

قیمت لاری گرجستان امروز

قیمت لاری گرجستان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و نتوانست در مقابل جناح افزایشی بازار مقاومت کند. ارزش لاری امروز 110 تومان افزایش داشت و 22600 دست به دست شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی هم به مانند عمده ارزهای مورد معامله در بازار افزایش قیمت را تجربه کرد. هر رینگیت با رشد 70 تومانی، 14830 تومان معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت عصر امروز بات تایلند هم 9 تومان گران شد و 1889 تومان قیمت گذاشته شد تا ترکیب ارزهایی که امروز افزایش قیمت را تجربه کردند؛ تکمیل کند.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح افزایشی حکایت دارد و ارزها به جز دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان که متوقف شدند؛ بر مدار رشد حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید