تبدیل غذا پختن به یک صنعت میلیون دلاری/ هیترز چویس چطور محبوب طبیعت‌گردان شد؟

کدخبر: ۶۷۶۷۷۲
اقتصادنیوز: «هیترز چویس»، که غذاهای سبک و بسته بندی شده و اسنک‌های آماده برای طبیعت‌گردان تولید می‌کند اولین درآمد میلیون دلاری خود را در 2022 به‌دست آورد.
تبدیل غذا پختن به یک صنعت میلیون دلاری/ هیترز چویس چطور محبوب طبیعت‌گردان شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برخی اوقات تلاش برای کمال مطلوب می‌تواند مانع پیشرفت شود، یا شما را از برنده شدن در «برنامه ایده‌های کسب‌وکار شبکه ABC» باز دارد؛ این همان اتفاقی بود که برای  «هیتر کِلی» موسس شرکت «هیترز چویس» افتاد.

کِلی که خود طبیعت‌گرد است شرکت خود را در سال 2014 آغاز کرد و تا زمان ضبط اپیزود برنامه توانسته بود 1.3 میلیون دلار تامین مالی جمع آوری کند. «هیترز چویس»، که غذاهای سبک و بسته بندی شده و اسنک‌های آماده برای طبیعت‌گردان تولید می‌کند اولین درآمد میلیون دلاری خود را در 2022 به‌دست آورد.

اما شرکت کِلی به دلیل هزینه بالای تولید در آلاسکا، محل شرکت، و حمل به سایر نقاط آمریکا سودآور نبود و یک میلیون دلار بدهی داشت. او 9 ماه را بطور فعال برای جمع‌آوری کمک‌های مالی صرف کرد و بازخوردی که دریافت می‌کرد این بود که فرصت‌های بازار برای غذاها به اندازه کافی بزرگ نیست.

در جستجوی سرمایه‌گذار

کِلی از سرمایه‌گذاران برنامه ایده‌های کسب‌وکار 250 هزار دلار در ازای 10 درصد از شرکت‌اش را درخواست کرد تا از مدل بسته بندی مشترک برای اسنک‌های شرکت استفاده کند.

اما سرمایه‌گذاران به کِلی عکس‌العمل بسیار روشنی دادند. از نظر آنها وعده‌های غذایی «هیترز چویس» محصول برجسته این شرکت هستند.

سرمایه گذاران به او توصیه کردند که به جای تولید اسنک‌های ارزان‌تر با مدل بسته‌بندی مشترک، وعده‌های غذایی خود را به مخاطبان گسترده‌تری چون دانش‌آموزان عرضه کند. به عقیده آنها، کِلی تنها روی مصرف‌کنندگان هدف خود تمرکز دارد درحالی که بازار بزرگی از مصرف‌کنندگان دیگر وجود دارد که غذاهای این شرکت را دوست خواهند داشت.

اما کِلی تردید داشت. او مسیر بسته‌بندی مشترک را در سه برهه مختلف امتحان کرده بود و نتوانسته بود کیفت محصول را حفظ کند.

زیان ایده‌آل گرایی

سرمایه‌گذاران پیشنهاد سرمایه‌گذاری خود را تکرار نکردند و گفتند او رشد خود را با عدم گسترش پایگاه مصرف‌کنندگان محدود می‌کند.

کِلی فکر می‌کرد که خودش باید آنها را تولید کند و از مدل بسته‌بندی مشترک استفاده نکرد، چراکه طعم آن را نمی‌پسندید، اما سرمایه‌گذاران معتقد بودند «او باید از افکار خود بیرون بیاید» و دیدش را وسیع‌تر کند.

با اینکه کِلی نصیحت داوران را درباره فاصله گرفتن از «ایده‌آل گرایی» شنیده بود ولی مایل نبود که بر سر کیفت محصولات غذایی‌اش کوتاه بیاید، بنابراین باید با راه‌حل‌های خلاقانه ادامه می‌داد.

بسیاری از افراد دیگر هم مانند او با مبارزه‌ای مشابه برای کمال درگیر هستند. مطالعه‌ای از دانشگاه آکسفورد در سال 2022 نشان داده است که حدود 85 درصد مردم می‌گویند گرایشات کمال‌گرایانه دارند. که می‌تواند اثرات منفی بر سلامت روان داشته باشد و به افسردگی و اضطراب منجر شود.

عزم کِلی برای حفظ کیفیت محصول و نگاه به گسترش بازار

با اینحال، از زمان ضبط اپیزود برنامه ایده‌های کسب‌وکار، کِلی برخی از توصیه‌های سرمایه گذاران را درنظر گرفته است. «هیترز چویس» در بیانیه‌ای به شبکه CNBC اعلام کرد که قصد دارد پایگاه مصرف کنندگان خود را گسترش داده و به یکی از شهرهای ایالت اورگان نقل مکان کند که کِلی و تیم‌اش محصولات غذایی خود را در یک مرکز تولیدی به مساحت 1400 متر مربع تولید خواهند کرد.

او اعلام کرد قصد دارد از این سکوی ملی برای جهش به سمت گسترش به بازارهای جدید استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید