دور دنیا

استپ قیمت دینار عراق؛ نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ دبی؛ پیروز نبرد اقتصادی در خاورمیانه

کدخبر: ۶۷۶۸۴۵
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت قیمت ها نسبت به روز گذشته است و هر لیر ترکیه در ساعات پایانی امروز 1870 تومان قیمت گذاری شد.
استپ قیمت دینار عراق؛ نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ دبی؛ پیروز نبرد اقتصادی در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری‌های کلان و بزرگ در حوزه‌های مختلف می‌شود، بدون شک نام امارات به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند؛ کشوری که با اجرای پروژه‌های بزرگ و غیرمنتظره در دبی شناخته می‌شود؛ شهری که به عقیده کارشناسان عنوان قطب مالی خاورمیانه را یدک می‌کشد و به عنوان قطبی برای ثروتمندترین افراد و بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است. این شهر اکنون میزبان دفاتر محلی بیش از 40 شرکت است که هر کدام دارایی‌هایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار را مدیریت می‌کنند. این صنعت بیش از هزار نفر را در دبی مشغول به کار کرده است.

این آمار حتی ممکن است بالاتر نیز برود، به‌ویژه پس از آنکه سرویس سرمایه‌گذاری «کاپریکورن فاند منیجرز» - مستقر در لندن - اعلام کرد که در حال آغاز میزبانی از یک پلتفرم است تا به صندوق‌های پوشش ریسک و شرکت‌های سرمایه‌گذاری کمک کند به‌سرعت فعالیت خود را در دبی آغاز کنند. به گزارش اکوایران، دبی از مدت‌ها پیش به‌عنوان مرکز تجاری و مالی خاورمیانه شناخته می‌شود و شرکت‌های سراسر جهان از این شهر به‌عنوان قطبی برای دسترسی به ثروت قابل توجه منطقه‌ای و بازارهای پرسود بین‌المللی استفاده می‌کنند. مرکز مالی بین‌المللی دبی اکنون در جمع 20 قطب مالی برتر جهان قرار دارد. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این مرکز مالی، تعداد کارکنان در دبی نسبت به سال 2019 با رشد دو‌-سومی روبه‌رو شده و به 44 هزار نفر در ژوئن رسیده است. مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار اداره مرکز مالی بین‌المللی دبی همچنین گفت: «کیفیت کارکنان خدمات مالی، از جمله بانکداران و مدیران ارشد دارایی و پرتفوی که در پنج سال گذشته به دبی آمده‌اند، بی سابقه بوده است.»

زمانی که صحبت از دبی می‌شود، یک ویژگی بزرگی که باعث جذب شرکت‌های سطح جهان به این شهر می‌شود، ثروت خصوصی آن است؛ شهری که توانسته در جنگ سرمایه گذاری در خلیج فارس پیروز شود. طبق یک گزارش که در سپتامبر منتشر شد، این شهر میزبان 212 نفر است که ثروت هر کدام از آن‌ها دست‌کم 100 میلیون دلار است و دبی از این نظر در رتبه 15 جهان و رتبه نخست منطقه قرار می‌گیرد. همچنین انتظار می‌رود بیش از 6700 میلیونر در سال جاری میلادی به امارات مهاجرت کنند که باعث رشد چشمگیر در بخش بانکداری خصوصی این کشور حاشیه خلیج فارس می‌شود. بدون شک جذابیت های دبی که تمامی ندارد هر فردی را وسوسه می کند تا ضمن سفر به این شهر، شانس خود را برای آغاز یک فعالیت اقتصادی هم محک بزند، پس اگر شما هم جزو همین افراد هستید در دور دنیای امروز همراه ما باشید تا پیش از هر اقدامی برای سفر از آخرین قیمت ارز رسمی امارات آگاه شویم.

​قیمت درهم امارات امروز 12 مهر 1403

آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز تهران در حالی سپری شد و به پایان رسیده است که قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده، 189 تومان نوسان مثبت داد و به 17313 تومان رسید.

نرخ امروز لیر ترکیه

قیمت لیر ترکیه هم معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 30 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1870 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب صعودی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با رشد 410 تومانی که داشته است، 37510 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان نوسان مثبت دو تومانی را تجربه کرد و 165 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران همچون روز گذشته ثبات قیمت داشت، هر دینار امروز 47 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از نوسان مثبت هزار و 850 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 166240 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند افزایشی حاکم بر ارزها، بالا رفت. هر لاری عصر امروز 23550 تومان قیمت خورد تا افزایش 260 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار افزایش حرکت کرده و 2 تومان بالا رفته است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1920 تومان نرخ گذاری شد.

بات تایلند

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی ثبات را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 15120 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان مثبت قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت داشت، امری که به عقیده معامله گران ناشی از نوسانات قیمت دلار در جریان معاملات امروز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید