رئیس سازمان توسعه تجارت: واردات آیفون در کمیته تخصصی بررسی می‌شود/ تعرفه‌ها را کاهش می‌دهیم

کدخبر: ۶۷۸۱۳۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در آینده موضوع واردات آیفون 15 و 16 در کمیته تخصصی آن بررسی خواهد شد و تصمیم گیری نهایی براساس آن انجام میشود.
رئیس سازمان توسعه تجارت: واردات آیفون در کمیته تخصصی بررسی می‌شود/ تعرفه‌ها را کاهش می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، چندی پیش محمد اتابک وزیر صمت به محمدعلی دهقان‌‌دهنوی رئیس سازمان توسعه تجارت ماموریت داد تا راستای اصلاح بخشی از سیاست‌های حاکم صادرات و واردات ، تعرفه‌های محصولات مختلف را اصلاح کند. «اکوایران» درباره ماموریت جدید دهقان دهنوی از او پرسید و گفت: ما در سازمان توسعه تجارت موافق رفع موانع و محدودیت‌ها در قالب کاهش تعرفه‌ها هستیم. چون با ابزار تعرفه نمی‌توانیم در بلند مدت از تولید حمایت کنیم.تولیدکنندگان باید خودشان را با نظام تجارت آزاد تطبیق دهند.

خبر مرتبط
قفل واردات آیفون می‌شکند؟

اقتصادنیوز: بازار موبایل در هفته‌های اخیر با اخباری از جمله تاثیرات تغییر منشأ ارز واردات موبایل، یک‌صدایی برای رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آی‌فون و کاهش ۱۶ درصدی واردات تلفن همراه در نیمه اول سال جاری درگیر بود.

او درباره اینکه آیا سیاست رفع تعهدات ارزی را با اصلاح قانون از طریق مجلس دنبال می‌کند هم گفت: سیاست رفع تعهدات ارزی را قصد دارم از طریق آیین‌نامه‌ها، رویه‌های و یا فرایندهای داخلی سازمان توسعه و یا همچنین اصلاح قانون اصلاح کنیم . دهقان‌دهنوی با وجود مخالفتش با سیاست سقف وسابقه برای واردات و صادرات گفت: در شرایط فعلی با یک بخشنامه قصد ندارم سقف و سابقه را حذف کنم اما در سازمان توسعه تجارت تلاش می‌کنیم، با اصلاح رویه‌ها این اتفاق بیافتد.

دهقان دهنوی نظرش را در مورد واردات آیفون  15 و 16 هم گفت: در آینده موضوع واردات آیفون 15 و 16 در کمیته تخصصی آن بررسی خواهد شد و تصمیم گیری نهایی براساس آن انجام میشود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید