گزارش «اقتصادنیوز» از تغییرات هفتگی بازار ارز و طلا

شوک اونس به بازار طلا/ سکه امامی پربازده‌ترین دارایی هفته+ نمودار

کدخبر: ۶۷۸۴۷۹
اقتصادنیوز: نکته مهم بازار طلا و سکه در هفته جاری کاهش بیش از یک درصدی ارزش انس طلا بود که سد راه افزایش قیمت طلا و سکه در این هفته شد.
شوک اونس به بازار طلا/ سکه امامی پربازده‌ترین دارایی هفته+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز در این هفته شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود تا برای سومین هفته سبزپوش بماند. سبزپوشی بازارها در حالی رقم خورده است که بورس در دو هفته گذشته برمدار نزول بوده و بازدهی منفی را به ثبت رسانده است.

مقایسه بازدهی هفته دوم و هفته سوم مهر حکایت از دو موضوع مهم دارد؛ اول، بازارها در هفته دوم مهر رشد بیشتری نسبت به هفته سوم داشتند. قیمت دلار در بازدهی هفته دوم مهر رشد دو کانالی داشت؛ اما در این هفته بازار رشد یک کانالی را به ثبت رساند. دوم، با انحراف معیاری که از دو هفته یاد شده به دست آمده است می‌توان به این نتیجه رسید که نوسان نرخ‌ها در هفته سوم نسبت به هفته دوم کمتر شده است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، انحراف معیار بازار ارز در هفته دوم مهر بیش از 800 تومان برآورد شده و قیمت بین سه کانال 60 هزار، 61 هزار و 62 هزار تومان در نوسان بوده است. اما انحراف معیار برای هفته سوم مهر 430 تومان است و قیمت دلار در کانال 62 هزار و 63 هزار تومان نوسان داده است. با این حال با وجود آنکه همچنان فضای تعلیق بر بازار طلا و ارز حاکم است؛ اما قیمت‌ها به محدوده‌های احتیاطی نزدیک شده‌اند و در روزهای پایانی هفته جاری نوسان کمتری را نسبت به هفته قبل تجربه کرده‌اند.

بازدهی_بازارها_درر_هفته_سوم_مهر_1403

نمودار: اکوایران

بررسی اقتصادنیوز از بازدهی هفته سوم بازارها نشان می‌دهد، قیمت سکه با رشد بیش از دو درصدی بیشترین نوسان قیمت را تجربه کرده و وارد کانال 49 میلیون شده است. البته حباب سکه هم با این رشد قیمت در بازار، چاق‌تر شد و به 26 درصد رسید که بیشترین حباب در سه ماه گذشته محسوب می‌شود. حباب سکه در روز پنجشنبه به 10 میلیون و 550 هزار تومان رسیده است. طلای آبشده هم که در هفته دوم با رشد بیش از چهار درصدی پیشتاز افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بود؛ در هفته سوم ماه جاری کمترین بازدهی را به ثبت رساند که زیر یک درصد بود. اما همچنان حباب این فلز گرانبها در سطح دو درصد باقی مانده است.

نکته مهم بازار طلا و سکه کاهش بیش از یک درصدی ارزش انس طلا بود که سد راه افزایش قیمت طلا و سکه در این هفته شد. قیمت دلار تهران هم در رتبه دوم بازدهی هفته سوم مهر ماه قرار گرفت و زیر دو درصد رشد داشت. قیمت دلار و تتر و درهم بالا رفت و درهم امارات در نزدیکی نیمه کانال ۱۷ هزار تومانی قرار گرفت.

میانگین حباب درهم در هفته سوم مهر در محدوده ۵۶۸ تومان قرار گرفت که کاهش ۵۷ تومانی نسبت به میانگین هفته قبل داشت و منعکس کننده کاهش جزیی هیجانات در بازار ارز است. بررسی روند حباب درهم نشان می‌دهد که هیجانات در بازار ارز در هفته دوم مهر به اوج رسیده و پس از آن در این هفته کاهش پیدا کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید