جزئیات صادرات کشور از مبدا تهران

کدخبر: ۶۸۰۶۹۲
اقتصادنیوز: در ۶ ماهه امسال ۴ ونیم میلیارد دلار براساس گمرکات تولید استان تهران صادر شده است.
جزئیات صادرات کشور از مبدا تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت:۱۷ درصد صادرات کشور از استان تهران بوده که در ۶ ماه امسال ۴ و نیم میلیارد دلار بر اساس گمرکات تولید استان تهران صادر شده است.

محمودسیجانی سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرات با بیان اینکه مبدا تولید ۱۷  تا ۱۷ ونیم درصد صادرات کشور برای استان تهران است  گفت: در ۶ ماهه  امسال ۴ ونیم میلیارد دلار براساس گمرکات تولید استان تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: سه نوع آمار صادرات داریم که بخش اول آن مربوط به تولید است به طوری  که در یک منطقه  و استان کالایی تولید می‌شود، اما از گمرکات دیگر صادر می‌شود.

او با بیان اینکه  یک آمار دیگر براساس گمرکات استان محاسبه می‌شود و دیگری براساس کارت بازرگانی فعالان اقتصادی است گفت: مبداتولید کالا‌ها به همان استان تولید و صادرات محور باشد هرچند در این بخش یک سری تاجرایی داریم که فعالیت صادراتی می‌کنند.

سیجانی اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم تکلیف شده سالانه ۲۳ درصد تجارت را محقق کنیم و حتما برای رسیدن به این بخش باید اقدامات خاصی انجام دهیم.

سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرات با بیان اینکه باید ابزار و نیازمندی این موضوع فراهم  کنیم گفت: صادر کنندگان باید در حوزه تولید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند که کالا‌ها صادر محور باشند و باید الزامات و تامین نقدینگی  و ارز مورد نیاز تامین شود.

او گفت: تامین ارز مورد نیاز، تامین  انرژی، توسعه واحد‌ها و حتی بخشنامه خلق الساعه و ثبات دستور العمل و تسهیل مورد تقاضای صادر کنندگان فراهم شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید