2.8 همت سرمایه حقیقی به کجا رفت؟

کدخبر: ۶۸۱۵۰۵
اقتصادنیوز: بورس تهران در هفته قبل شاهد خروج 2 هزار و 245 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی و درآمد ثابت در کنار ورود 2 هزار و 849 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های پشتوانه طلا بوده است.
2.8 همت سرمایه حقیقی به کجا رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورس تهران در هفته گذشته شاهد افت شاخص کل و هم‌وزن بود و حتی سطح حمایتی حساس 2 میلیون واحدی شاخص کل نیز از دست رفت. در هفته قبل شاهد خروج متداوم پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود جریان پول حقیقی به صندوق‌های با پشتوانه طلا بودیم. در هفته قبل 908 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و هزار و 337 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی خارج شد و شاهد ورود 2 هزار و 849 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی به صندوق‌های با پشتوانه طلا بودیم. افزایش ریسک سیستماتیک بورس تهران اصلی‌ترین چالش چند ماهه اخیر بورس تهران به شمار می‌رود.

بازار سهام روز چهارشنبه شاهد نوسان نزولی قیمت سهم‌های شاخص‌ساز بود. ارزش معاملات خرد 22 درصد کاهش داشت و شاهد خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود پول حقیقی به موقعیت‌های درآمدثابت و با پشتوانه طلا بودیم. روز چهارشنبه سهم رنگ سبز از نقشه معاملات بازار سهام به نسبت روز سه‌شنبه کاهش داشت و تنها 6 درصد بود.

خبر مرتبط
بودجه به مجلس رفت؛ ریزش بورس ادامه یافت/ بدرود با ابرکانال 2 میلیون واحد+ نمودار

اقتصادنیوز: هفته نیم‌مهر و نیم‌آبانی بازار سرمایه در حالی پایان یافت که تمامی شاخص‌های بورس با افت قابل توجه همراه بودند، ارزش دلاری بازار در کف بود و کلیات بودجه انبساطی دولت چهاردهم نیز روانه مجلس شد.

مشروح این گزارش را با تیتر "فرار 2.8 همتی سرمایه حقیقی به صندوق‌های طلای بورسی" در اکوایران بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید