رئیس طالبان فرمان اقتصادی جدید صادر کرد

کدخبر: ۶۸۲۱۱۳
اقتصادنیوز: رئیس طالبان با صدور فرمانی بر حمایت مقامات و کارمندان وزارتخانه‌ها و ادارات افغانستان از بخش خصوصی این کشور تأکید کرده است.
رئیس طالبان فرمان اقتصادی جدید صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان با صدور فرمانی بر حمایت مقامات و کارمندان وزارتخانه‌ها و ادارات بر حمایت از بخش خصوصی افغانستان تأکید کرد.

وی در این پیام اظهار داشت: «با نظر داشت موقعیت جغرافیایی، اهمیت اقتصادی کشور، تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی منطقه، استاندارد نمودن تجارت، افزایش صادرات و ایجاد روابط پایه دار تجارتی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، تشویق و حمایت بخش خصوصی و تولیدات داخلی مراتب آتی را منظور می‌دارم».

در پیام رئیس طالبان آمده است: «وزارت‌ها و ادارات امارتی ذیربط مکلف هستند با نظر داشت مصالح تجارتی و اقتصادی کشور، در بنادر، نقاط عبوری و بزرگراه‌ها تسهیلات لازم را برای تجارت فراهم نمایند».

هبت الله آخوند زاده افزود: «مسئولین و کارمندان وزارت‌ها و ادارات امارتی در مرکز و ولایات مکلف هستند مطابق اسناد تقنینی نافذ کشور با فعالین بخش خصوصی رفتار نیک نموده و از تعلل و تأخیر در دستورات مربوطه اجتناب نمایند».

وی تاکید کرد «وزارت‌ها و ادارات امارتی مکلف هستند به منظور رشد صنایع داخلی و خود کفایی کشور تا حد امکان از تولیدات داخلی استفاده نمایند».

خبر مرتبط
طالبان اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان حملات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز پیش از این گفته بود در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی، هر کشوری بر اساس محصولات و تولیدات خود جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا بازارهای گسترده‌ای برای محصولات خود پیدا کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید