قسط وام ازدواج چقدر است؟/ همه آنچه زوج‌های جوان باید بدانند

کدخبر: ۶۷۳۲۶۰
اقتصادنیوز: در صورتی که یک زوج جوان وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند باید به مدت 10 ساله حدود سه میلیون تومان قسط بپردازند.
قسط وام ازدواج چقدر است؟/ همه آنچه زوج‌های جوان باید بدانند

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس تبصره ۱۸ ماده ۱۴ قانون بودجه در سال ۱۴۰۳، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، مبلغ تسهیلات وام ازدواج را اعلام کرد که بخش‌های مهم آن عبارت‌اند از «تعلق گرفتن وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی به زوجینی که تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را دارند. تعلق گرفتن تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی به پسرانی که سن ازدواج آن‌ها زیر ۲۵ سال و دخترانی که سن آن‌ها زیر ۲۳ سال است.»

اما سوال اینجاست که زوج های جوان برای پرداخت این وام باید در ماه چقدر قسط بپردازند؟ بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مدت بازپرداخت وام ازدواج 10 ساله و نرخ کارمزد چهار درصد است. همچنین اقساط در بازه زمانی 120 ماهه باید پرداخت شود.

در صورتی که زوج ها وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند باید ماهانه حدود سه میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، شبکه بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که در مقایسه با سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ (مبلغ ۵۴۴ هزار میلیارد ریال)،  عملکرد بیش از ۱۰۳.۵ درصدی داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید