بررسی معاملات این هفته بورس

پیش بینی بازار سهام هفته/ احتمال عقب نشینی فروشندگان+‌ نمودار

کدخبر: ۶۵۶۲۵۱
اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 18 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 430 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 2 درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 1.13 درصد بالا‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.
پیش بینی بازار سهام هفته/ احتمال عقب نشینی فروشندگان+‌ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج 193 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و کاهش 317 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 3 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح 2 همتی قرار گرفت و روز چهار‌‌شنبه تراز 3 هزار و 344 میلیارد تومانی را تجربه کرد که بالا‌ترین سطح هفته جاری بود.

در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 17.9 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 2 هزار و 968 میلیارد تومانی بالا آمد. هفته سوم خرداد شاهد کاهش هزار و 782 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در بازار سهام بودیم و در هفته چهارم خرداد نیز هزار و 396 میلیارد تومان دیگر از پول حقیقی بازار سهام کاسته شد. در این هفته نیز شاهد کاهش 430 میلیارد تومانی مالکیت کد‌های حقیقی بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 44 هزار و 330 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 85 هزار و 220 واحدی افزایش داشت و بازدهی مثبت 2 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.13 درصد کاهش داشت و در تراز 673 هزار و 275 واحدی ایستاد.

بورس تهران خرداد ماه را با شرایط بسیار سختی پشت سر گذاشت. معاملات سهامی از ابتدای خرداد ماه با محدودیت دامنه قیمتی سهام مواجه بود که رکود معاملاتی بازار را تشدید کرد. دو روز معاملاتی ابتدای تیر ماه نیز شرایط مشابهی داشت ولی در دو روز معاملاتی انتهای هفته اول تیر ماه شاهد چرخش روند معاملات سهامی بودیم.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز دومین هفته تیر‌ماه

بورس تهران هفته دوم تیر ماه را نیز با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 670 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. روند معاملات سهام در دو روز معاملاتی انتهایی هفته اول تیرماه تغییر کرد و بازار سهام شاهد افزایش تراز شاخص‌های سهامی با وجود محدودیت دامنه نوسان بوده است. افزایش ارزش معاملات خرد در کنار ورود جریان پول حقیقی بیانگر احتمال صعود شاخص‌های سهامی با رفع محدودیت دو درصدی از عقب افتادگی اخیر است.

030408

با این اوصاف احتمال افزایش ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان تداوم معاملات در زیر سطح 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی