گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام

رشد 470 درصدی فرار سرمایه از بورس+ نمودار

کدخبر: ۶۵۷۴۰۱
اقتصادنیوز: در پایان هفته اخیر رکورد خروج سرمایه از بورس تهران به 5 روز معاملاتی متوالی رسید.
رشد 470 درصدی فرار سرمایه از بورس+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه در بورس تهران ادامه داشت. در اولین روز هفته 83 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه این رقم به 801 میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه رقم خروج پول به 330 میلیارد تومان بالغ شد.

 روز سه‌شنبه نیز 118 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. در آخرین روز معاملاتی هفته برای پنجمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 265 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و 597 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 319 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 470 درصد افزایش داشته است. 

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد کنور بیشترین خروج سرمایه داشت و وبملت، شستا، وتجارت و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای بوعلی، حکشتی، ذوب، تاپیکو و فزر بیشترین ورود پول حقیقی داشتند. 

روز یکشنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد خودرو تعلق داشت و فولاد، فملی، شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نمادهای فزر، مبین، پکرمان، خاور و کگاز بیشترین ورود را داشتند. روز دوشنبه نیز نمادهای ثپردیس، فملی، فزر، شستا و آسیاتک بیشترین خروج پول و نمادهای حفارس، شفام، وغدیر، حسینا و غبهنوش بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز سه‌شنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد فملی تعلق داشت و نمادهای ومهان، خودرو، وتجارت و شستا در رده‌های بعدی بودند. بیشترین ورود پول نیز به فولاد، غاذر، نوری، شبریز و اردستان اختصاص داشت. 

در آخرین روز هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد شستا بود. نمادهای حفارس، فملی، تایرا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر شپنا، فولاد، غبهنوش، شفام و تاصیکو بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی